Рекламодателите ще похарчат 592,43 млрд. долара в световен мащаб през 2015 г., сочат данни на eMarketer. Това би представлявало ръст от 6% спрямо 2014 г.
В момента петте най-големи пазара са САЩ, Китай, Япония, Германия и Великобритания. Въпреки че Великобритания изостава от Япония и Германия по общи рекламни разходи, дигиталният й рекламен пазар ги изпреварва.
САЩ остават най-големият рекламен пазар в света. Следващата година се очаква рекламодателите там да похарчат над 189 млрд. долара, което формира 31,9% от глобалния рекламен пазар. Тази цифра е по-висока от общата стойност за Китай, Япония, Германия и Великобритания. Прогнозата е до 2018 г. САЩ да задържат относително същия дял, който леко ще се понижи до 31,1% и ще продължи да привлича повече средства за реклама от останалите страни в топ 5, взети заедно.
Мобилната реклама е ключов двигател на ръста в световен план, като се очаква рекламодателите да насочат общо 64,25 млрд. долара за мобилна реклама през 2015 г., което ще е увеличение от близо 60% спрямо 2014 г. Прогнозата е тази цифра да нарасне до 158,55 млрд. долара до 2018 г., когато се очаква мобилната реклама да формира 22,3% от общия световен пазар.
От eMarketer поясняват, че са повишили прогнозата си за мобилната реклама основно заради по-бързия от очакванията ръст на мобилния рекламен пазар в Китай. Според последните данни рекламодателите ще дадат 6,39 млрд. долара за мобилни реклами в Китай през тази година, което ще е ръст от 600% спрямо миналата година. Сумата се очаква да се увеличи с още 90% до 12,14 млрд. долара през 2015 г. По този начин Китай ще задмине Великобритания и Япония и ще стане вторият по големина пазар на мобилна реклама в света.
Делът на мобилната реклама от дигиталния пазар ще надмине 50% през 2017 г. Междувременно делът на дигиталната реклама от общия пазар ще достигне 33,5% през същата година, прогнозират още от eMarketer.


Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Какво време ни очаква за студентския празник?
Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Зеленски призова съюзниците да увеличат подкрепата си за Украйна
МОСВ предприе спешен мониторинг на морските води заради танкера "Кайрос"
Мъж е загинал след челен сблъсък между две коли на пътя Габрово - Севлиево
Доставиха храна на борда на "Кайрос"
Синът на Арнолд Шварценегер, Кристофър, е копие на полубрат си Джоузеф Баена