Планираното сливане на рекламните агенции Omnicom и Publicis, което трябваше да създаде нов лидер на световния пазар, се провали. Двете страни са се договорили да отменят сделката в размер на 25 милиарда евро, съобщават компаниите. Причината за решението - затруднения при приключването на сделката в рамките на разумен период от време, предава Ройтерс.
В съвместното изявление се споменава бавният напредък, който е предизвикал известна степен на несигурност, противоречаща на интересите на двете дружества. Предизвикателствата са прекалено големи: „Затова решихме, че всеки ще продължи сам по пътя си". Според агенция Ройтерс, която цитира вътрешни източници, причина за провала е и спор за определени условия и за поста главен финансов директор в новата структура.
The Wall Street Journal съобщава за проблеми с получаването на необходимите данъчни и антитръстови одобрения за обявеното за "сливане на равен с равен". Също така съществувал и дебат относно това кой трябва да бъде обозначен в сделката като купувач. "Забелязахме преди няколко седмици, че сме в задънена улица", цитира вестникът Морис Леви, председател на Publicis. „Най-доброто решение е да откажем сега и отново да се съсредоточим върху собствените си планове". Джон Рен, главен изпълнителен директор на Omnicom, обвини за неуспеха „различни корпоративни култури".
Още при обявяването на плановете се появиха съмнения дали те може да се реализират. Въпросът бе дали „равната природа на брака“ ще устои на изпитанието на времето. Пиер Ферагу, анализатор в Sanford C. Bernstein Research, заяви, че може да отнеме няколко години, преди да стане ясно дали културите на Publicis и Omnicom ще се слеят, или ще се появят пукнатини в т. нар. „сливане между равни“. Друг проблемен въпрос бе, че двете компании работят за конкуренти. Така например Omnicom обслужва Pepsi, докато Publicis се грижи за кампаниите на Coca-Cola.
Проблемите с данъците също се оказаха трънлива тема, както пролича още през април от пресконференция на Рен, когато той призна, че компаниите все още не са си осигурили одобрение за това да бъдат данъчно базирани във Великобритания, като в същото време са правно базирани в Холандия.
Въпреки че процесът по потенциалното сливане бе ръководен зле, натискът в индустрията към по-голяма консолидация продължава да е силен, предвид фактът, че клиентите притискат компаниите за по-ниски цени, смята Брайън Уийзър, старши анализатор на Pivotal Research. „Сливанията и придобиванията продължават да са актуални, но вече има по-изразени вкусове”, добави той, като посочи потенциалните сделки, които може да се случат при агенции като Interpublic Group и Havas.
Плановете на базираната в САЩ Omnicom и френската компания Publicis бяха обявени през юли 2013 година. През януари Европейската комисия даде разрешение за сливането. Чрез него би възникнала компания с повече от 130 000 служители. Сделката щеше да засенчи досегашното на-голямо сливане в бранша – сделката за придобиването на Aegis Group за 4,9 млрд. долара от японската Dentsu през 2013 г.
Към базирания в Ню Йорк Omnicom принадлежат агенциите BBDO Worldwide, DDB и TBWA. Под покрива на парижкия концерн Publicis са агенциите Leo Burnett Wordwide, Saatchi & Saatchi и DigitasLBi.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?