Netflix замисля нова инициатива – навлизане в бизнеса с играчки.
Най-голямата платена видео услуга в света иска да наеме изпълнителен директор, който да следи лицензирането на предавания в книги, комикси и играчки, и да изгражда партньорства с търговци на дребно, сочи нова обява за позицията на сайта на компанията. Netflix е поискала и от партньорите си дял от потребителските продукти, свързани с предавания, представени от Netflix, но собственост на други телевизионни студия, сочат запознати източници на Bloomberg, поискали да останат анонимни заради конфиденциалност на информацията.
Продуктите ще помогнат на програмите да достигнат до по-широка публика и да генерират допълнителни приходи. Netflix вече проведе подобен експеримент с Hot Topic, продавайки тениски, чаши, шапки и бижута, свързани със сериала „Странни неща“. Компанията все още е в експериментална фаза, сочи говорител на Netflix.
“Насочваме се към потребителските продукти и свързаната с тях реклама, защото смятаме, че това ще засили разпознаването на предаванията чрез по-осезаеми, организирани начини за взаимодействие с нашето най-популярно съдържание“, казва Netflix в публикацията. „Искаме да лицензираме продукти, за да помогнем за популяризирането на нашите заглавия и те да станат част от духа на времето за по-дълъг период“.
Потребителските продукти са поредният пример за еволюцията на Netflix от технологична компания, продаваща програми на други хора, до медийна компания, която произвежда, притежава и лицензира интелектуална собственост.
Превръщането на предавания и герои в настолни игри, раници и тематични паркове е следващата логична стъпка. Walt Disney е лидер в трансформирането на интелектуална собственост – например герой от филм, във всякакъв друг бизнес. Потребителското подразделение на Disney отчете продажби за 1,5 млрд. долара за миналото тримесечие.
Netflix засега няма същите аспирации като Disney. Главният директор по съдържанието Тед Сарандос омаловажи амбициите на компанията в сферата на играчките и потребителските продукти, когато бе запитан за това миналата година.
„Не искаме да правим предавания, за да продаваме играчки“, каза Сарандос тогава. „Важното е, че има пазарен компонент, който се появява“ чрез играчките, заяви той. „Децата, които носят раниците [на Netflix], продават шоуто“.


Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Спартак загуби от Левски с 1:3 под дъжда на "Коритото"
Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Какво време ни очаква за студентския празник?
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Левски с убедителна победа като гост на Спартак Варна
Трима души са евакуирани от танкера “Кайрос”
Наводнение в Лувъра е нанесло щети на документи и архиви
Зеленски призова съюзниците да увеличат подкрепата си за Украйна
МОСВ предприе спешен мониторинг на морските води заради танкера "Кайрос"