“Дори да притежавате 30% пазарен дял в България, може да сте беден предприемач. А ако в САЩ имате едва 0,1% от пазара, това може да ви гарантира успех. Ето защо големината на пазара е изключително важна за бизнеса“, заяви по време на събитието Форум „Нови пазари“ интернет предприемачът Александър Ненов.
Излизането на нови пазари звучи все по-привлекателно за много компании, но често то не се случва по най-добрия начин и води до фалит на фирмата и продажбата ѝ на конкуренти. Ето защо предприемачите трябва внимателно да изградят стратегията си, включително тази за представянето на своя бизнес онлайн, когато предприемат толкова голяма стъпка, посочва експертът.
По думите му често новите пазари не са само тези зад граница, а могат да се появят, ако се открие ново предназначение на продукта, за което фирмата не е предполагала. За целта е добре създателите на въпросните продукти да търсят обратна връзка от хора, които нямат нищо общо с бизнеса им и не са обременени по някакъв начин с него.
Според Александър Ненов съществуват пет основни стъпки, които всяка компания да направи, когато иска да излезе на нови пазари. Ето и кои са те:
1. Онлайн съм, значи съществувам
„Има два типа бизнес – такива с и такива без сайт“, коментира Ненов. По думите му днес ако една компания не разполага с уебсайт, тя не съществува, защото едно от първите места, в които потребителите търсят информация за нея, е интернет.
От съществено значение е и на какъв език е сайтът. Той трябва задължително да има версия на английски език и като цяло да е преведен на езиците, в чиито страни ще оперира. Особено полезно е и купуването на домейн от съответната държава. Така, ако решите да работите в Италия, е добре да се сдобиете с домейн „.it”, коментира още Ненов.
Същевременно е особено важно в компанията да има хора, които да могат да говорят на тези езици, защото потребителите ще очакват това. Основният съвет на експерта към предприемачите беше да използват младите хора, които сега излизат от учебните заведения, защото знаят множество езици.
2. SEO
Оптимизацията за търсещи машини (SEO) е нещо, което не бива да бъде пренебрегвано от бизнеса, защото помага за по-доброто класиране на компанията в онлайн търсачките. По думите на Александър Ненов има над 100 фактора, които влияят на това позициониране, като сред тях са историята на домейна, съдържанието на уебсайта, кодът му, заглавието, описанието, ключовите думи, вътрешният и външен линк билдинг, структурираните данни, наличието на сертификати, езиковите версии, сървър/хостинг, мобилната версия и времето на зареждане.


Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Спартак загуби от Левски с 1:3 под дъжда на "Коритото"
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Най-актуалните модели обеци, които да носите тази зима
Благомир Коцев: Свободата на духа и чистата съвест носят истинската свобода
Оля Ал-Ахмед: Историята може да се пише и в стихове
“ДПС-Ново Начало" организира митинг "НЕ на манипулациите!"