Никаква конкретна прогноза за финансовите резултати, спадаща печалба и свиващи се приходи. Със сигурност в германския авиопревозвач Lufthansa са си представяли и по-добри дни. Все още е възможно компанията да предостави дивидент на акционерите си, но и това не задоволи инвеститорите.
Книжата на компанията се сриват с над 3,5 на сто до 10,34 евро (към 14,30 часа местно време) днес и са сред най-зле представящите се компоненти във водещия германски индекс DAX. Анализаторите от Commerzbank промениха препоръката си до Reduce с целева цена от 9 евро за акция, предава DPA. Според анализатора Йоханес Браун перспективите за цената остават мрачни, а неяснотата за по-нататъчното развитие на бизнеса може да отблъсне инвеститорите.
Като цяло цялата година е лоша за акциите на авиокомпанията, като от януари досега тя загуби около 30% от пазарната си капитализация. Едва преди няколко дни компанията сви очакванията си за печалбата и се сбогува с амбицията си да надмине оперативната печалба от миналата година, която беше в размер на 1,8 млрд. евро. Вместо това се очаква по-ниска печалба. Конкретна цел за нея обаче мениджмънтът не даде и във вторник, като главният изпълнителен директор Карстен Шпор се оправда с неяснотата заради терористичните атаки. Компанията отново подчерта, че опасенията от терористични нападения ще се отразят на продажбите и печалбата през второто полугодие.
„Липсват ни групови резервации от САЩ и Азия“, очертава мрачната картина финансовият директор Симоне Мене, която в края на август ще премине на работа във фармацевтичния концерн Boehringer. След последните атентати на Стария континент мнозина туристи отказват да резервират полети до Европа за дългосрочен период. По отношение на важните за Lufthansa корпоративни клиенти обаче спадът не бил голям, пояснява Мене.
Всичко това намира отражение и през първото полугодие. Приходите спадат с 2,1% до 15 млрд. евро. Приходите от транспортна дейност спадат с 4,5% въпреки повечето превозени пътници като цяло, което отразявало ценовия натиск при каргобизнеса.
Коригираната печалба преди лихви и данъци се е повишила с 13%, или 61 млн. евро, до 529 млн. евро.
Чистата печалба за първото полугодие е била 429 млн. евро спрямо 954 млн. евро за същия период на миналата година, когато печалбата бе подкрепена от 503 млн. евро заради еднократен ефект - предсрочна конверсия на конвертируеми облигации.
Компанията не се е отказала от изплащането на дивидент, но окончателно решение трябва да вземе Надзорният съвет. През миналата година акционерите получиха по 50 цента на акция.


Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Спартак загуби от Левски с 1:3 под дъжда на "Коритото"
Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
“ДПС-Ново Начало" организира митинг "НЕ на манипулациите!"
27-годишен е загинал при челен сблъсък между кола и бус край Велинград
Левски с убедителна победа като гост на Спартак Варна
Трима души са евакуирани от танкера “Кайрос”
Наводнение в Лувъра е нанесло щети на документи и архиви
преди 9 години Между другото Луфтханза отдавна не е сред топ 10 на световните авиопревозвачи. А и отскоро се държи като лоукост компания, само дето цените и не са такива. Доплащаш за багаж, сандвича е символичен, а еднопосочен билет София Мюнхен стига до 600 евро.Все още си има верни фенове, които просто никога не са ползвали 5 звезден авиопревозвач. /май няма европейски такива/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар