Руската компания „РосАтомфлот“, част от държавната корпорация „Росатом“, откри сезона на туристическите круизи с ледоразбивачи към Северния полюс, съобщиха от компанията.
Преди дни атомният ледоразбивач „50 години от победата“ е излязъл от пристанище Мурманск на първия за тази година круизен рейс към Арктика. На борда на най-големия в момента ледоразбивач в света има 132 туристи от Азия и Европа.
Рейсът е с продължителност 11 денонощия.
От Мурманск ледоразбивачът поема към архипелаг Земята на Франц-Йосиф. В залива Тихой ще слязат шестима сътрудници на Национален парк „Руска Арктика“. Там вече три години работи един от най-северните пунктове в света за пощенска връзка, откъдето туристите могат да изпращат кореспонденцията си до всеки край на планетата. След залива Тихой ледоразбивачът ще достигне Северния полюс и ще поеме обратен курс към Мурманск.
Тази година компаниите наематели на ледоразбивача „50 години от победата“ са туристическите агенции Quark Expedition, Poseidon и Volento.
„Към днешна дата имаме договор за сътрудничество с компании наематели до края на 2018 г.“, споделя заместник генералният директор по експлоатация на флота Андрей Смирнов. „Ще извършваме по пет рейса на сезон“.
Планира се последният за годината туристически рейс на ледоразбивача „50 години от победата“ да се върне на 13 август.
Ледоразбивачът „50 години от победата“ е с дължина 159 метра и ширина 30 метра. Има водоизместимост 25 840 тона и може да бъде напълно автономен за повече от 6 месеца. Ядрените му реактори са разработени така, че презареждането с гориво да става веднъж на 5 години.
На борда разполага с барове, заведения и ресторанти, както и полярен магазин, от който туристите могат да купят сувенири от приключенския круиз. За 128 пасажери се грижи бордови екип от 140 души.


Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци