Наскоро встъпилият в длъжност президент на САЩ Доналд Тръмп насърчава компании от целия свят да изграждат заводи в страната в опит да увеличи броя на работните места. Samsonite - най-големият производител на туристически чанти в света, може да е една от тези фирми, пише CNBC.
Базираната в Хонконг компания е основана в Денвър, Колорадо, но затвори завода си там още през 2001 г. по финансови причини. Марката обаче скоро може да се върне към корените си, заяви главният ѝ изпълнителен директор Рамеш Тайнвала.
"Ние се ръководим от това къде се случва по-голямата част от нашия бизнес. Днес 40% от нашите продажби са в САЩ, ето защо няма да се поколебаем да разгледаме възможността за производство там“, коментира той.
Samsonite, която придоби своя конкурент Tumi Holdings за близо 1,8 млрд. долара миналата година, произвежда по-голямата част от своите куфари в Европа и Индия и редовно изнася част от производството си в Китай и Виетнам.
Коментарите на главния изпълнителен директор идват на фона на подновения фокус върху американския производствен сектор.
Тръмп показа, че е готов да подкрепи компаниите, които се връщат в най-голямата икономика в света, и зае по-твърда позиция срещу онези, които предпочитат да изнасят производството си в чужбина. Желанието на Samsonite за проучване на възможностите за производство в САЩ не е свързано с Тръмп, коментират от компанията.
Фирмата е провела проучване „доста преди Тръмп“, а то показва, че ще има икономически ползи от такъв ход.
Компании за туристически чанти и куфари като Samsonite вече плащат данък от 18 на сто върху стоките си в САЩ, коментира още Тайнвала.


МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
преди 8 години "Компанията твърди, че решението отговор Сигнализирай за неуместен коментар