Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Начало

Daimler затъва дълбоко в Дизелгейт

В продължение на почти десетилетие концернът е продавал автомобили с манипулиращ механизъм

Daimler затъва дълбоко в Дизелгейт

Снимка: Ройтерс

Обвиненията срещу Daimler AG в рамките на аферата за манипулираните емисии на отработени газове за дизелови превозни средства се оказват по-тежки и обширни, отколкото бе известно досега. Базираната в Щутгарт компания е продавала  в Европа и САЩ в продължение на почти едно десетилетие (2008 г. - 2016 г.) превозни средства с неприемливо високи емисии.

Това става ясно от доклад след обиск на окръжния съд в Щутгарт, който е бил видян от репортери на Süddeutsche Zeitung, NDR и WDR. Документът е в основата на акцията за обиск от преди няколко седмици в централата на Daimler и други компании.

Според заключението леките и лекотоварни автомобили, в които измерванията на изгорели газове са били манипулирани, са оборудвани с двигатели OM 642 и OM 651. Тези двигатели са вградени в много серии превозни средства на Daimler, включително и няколко модела на Mercedes. Като цяло става дума за повече от 1 млн. превозни средства.

Федералният министър на транспорта Александър Добринд вече се е договорил с Daimler през миналата година след замервания от страна на германската федерална служба по моторен транспорт (KBA) за преоборудването на 247 хил. превозни средства с марката Mercedes. 

Още по темата
Прокуратурата в Щутгарт разследва подозрението, че двете серии двигатели съдържат незаконен механизъм за изключване. С него при официалните измервания на властите върху изпитвателен стенд се включва дейността по отстраняването на замърсители, докато на улицата тя се изключва. 

В заповедта за обиск се посочва, че Daimler не е разкрил пред  KBA наличието на този механизъм, както е задължен да направи по закон. 

Леките и лекотоварните автомобили с двигатели OM 642 и OM 651 не могат да бъдат одобрени за продажба на европейския пазар именно заради наличието на устройствата за изключване. Има опасност и от заповед за изтегляне от пазара.

Прокуратурата разследва двама служители на Daimler по подозрение, че са заблуждавали купувачите на автомобили със забранена реклама. Предполага се, че и други служители на концерна са участвали в действията.

Купувачите на коли са били ощетявани най-малкото заради сумата, необходима, за да се приведат автомобилите в нормално състояние. В случай на отнемане на разрешителните от страна на властите купувачите са заплашени от още по-сериозни щети. 

„Не виждаме риск от извеждане от експлоатация", казва говорител на Daimler.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Миглена Иванова

Последни новини

Коментари (8)

1
 
0
 
8
преди 2 месеца
Ами затъва как да не затъва
http://www.finanznachrichten.de/nachrichten-aktien/daimler-ag.htm
2
 
0
 
7
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
"Но така или инче идват промени в законите, които ще забранят движението на коли над 30 години, за големите градове може и над 20 години и под евро стадарт4 "

Как точно ще спрат всички стари автобуси и камиони дето щъкат по селата, на каруци ли ще се връщаме? Точно България внася скрапа на Европа, само с тоягата ако я мислят - ще стане като протестите срещу ЧЕЗ. Стотици хиляди по улиците и окървавени данъкоплатци. Нямаме пари и пътища за нови коли.
2
 
3
 
6
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Защото при електромобилите се готвят да обират народа с батерии, отначало ще издържат 5-7 години..после 3-4 и накрая 2 че и по малко. Ще бъде нещо ужасно ако успеят. С всичката електроника е така, първите електролитни кондензатори направени от фирмата която е на изобретателя им в момента 2017 година още работят. Но ако прочетеш колко дълъг живот гарантират за продукцията през 2017 година най големите брандове в Света производители на тази електронна - електрическа част ще паднеш, 5 години а допреди 2 години даваха 7 години. Ти ако си мислиш че се чудят как да ти направят батерии да се движиш си в грешка, те се чудят как да завъртят нещата да те оберат и ако може да ти вземат 99% от парите които изкарваш за батерии.
2
 
3
 
5
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Защото при електромобилите се готвят да обират народа с батерии, отначало ще издържат 5-7 години..после 3-4 и накрая 2 че и по малко. Ще бъде нещо ужасно ако успеят. С всичката електроника е така, първите електролитни кондензатори направени от фирмата която е на изобретателя им в момента 2017 година още работят. Но ако прочетеш колко дълъг живот гарантират за продукцията през 2017 година най големите брандове в Света производители на тази електронна - електрическа част ще паднеш, 5 години а допреди 2 години даваха 7 години. Ти ако си мислиш че се чудят как да ти направят батерии да се движиш си в грешка, те се чудят как да завъртят нещата да те оберат и ако може да ти вземат 99% от парите които изкарваш за батерии.
0
 
0
 
4
supertrader до: Ironhorse
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Всички автомобили използващи петролни горива цапат и дъвчат въздуха. Единственния начин замърсяването да се намали е много високи цени на тези горива и ще се движат по малко коли, друг начин няма и данъците могат да бъдат премахнати а държавата да се издържа от този акциз. За да се събира напълно част от акциза трябва да е обратно възтановим на потребителя и при всяка покупка на такава стока сумата да се зарежда в карта от която на края на месеца той да си изтегля сумата която му се връща обратно. Чисти автомобили които изгарят петролни горива няма, в САЩ например страхотно мирише на бензин и тук въздуха в сравнение с там е чист като планински. А високите норми за отработили газове са съвсем друго нещо - големите компании лъжат че са направили супер чисти двигатели и се налага стандарт в който малките въобще не могат да влязат и да го покрият, така ги изтласкват от пазара и унищожават със съдействието на държавната машина и власт. Електромобилите са нещо изключително лошо...

Още от Начало
Италиански компании за кафе се опълчват на световния конкурент Starbucks