IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Mozilla влиза във втора фаза на експериментите си с реклами

Компанията се опитва да намери нови възможности за генерирането на по-големи приходи

17:35 | 22.08.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Mozilla Firefox Facebook page</em></p>

Снимка: Mozilla Firefox Facebook page

Mozilla започва втората фаза на експеримент, включващ показването на реклами на потребителите на Firefox – ход, който би могъл да помогне на компанията да намали зависимостта си от приходите, които получава от Google, съобщава CNet.

Първата фаза на програмата даде на Mozilla възможността да добавя реклами или промотирано съдържание в полетата с умалени изображения, които се появяват, когато потребителят отвори нов таб в браузъра, но се предлага само на новите потребители на Firefox.

Новата услуга предлага възможността умаленото изображение да бъде заменено с друго, което е потенциално по-ангажиращо, посочва Дарен Херман, вицепрезидент на Mozilla, отговарящ за услугите, свързани със съдържанието.

Програмата може да даде много на Mozilla. Делът на използване на браузъри на персонални компютри намалява, а присъствието на компанията в мобилния свят е слабо, ето защо Mozilla се нуждае от нови лостове, с които да се изтласка напред.

Спонсорираните реклами означават и повече реклами за Mozilla, както и нов начин да влияе върху това как рекламодателите използват личните данни на тези, които виждат и кликват на рекламите.

Рекламите с умалени изображения представляват линкове, които Mozilla избира сама, но по-големите променят линковете, които потребителят ще вижда. Идеята е по-големите рекламни изображения да изглеждат и да работят по-добре.

В момента компанията получава по-голямата част от приходите си от Google, а рекламите означават нов, потенциално по-голям източник на приходи.

Но Mozilla има по-големи амбиции. Тя се надява програмата да стане влиятелна в света на рекламата, посочва Херман. По думите му идеята на фондацията е да покаже, че може да присъства в света на рекламата, изграждайки доверие, прозрачност и контрол от страна на потребителя върху всички тези преживявания.

Новата функция ще бъде пусната „в следващите няколко седмици“ за потребителите на предварителната бета версия на Mozilla и за версиите на Aurora, посочва Джонатан Найтингейл, вицепрезидент на Mozilla, отговарящ за Firefox.

От компанията твърдят, че не гледат на новия изглед на страниците с табове като на място за продажби, а като на платформа за разпространение на съдържание.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:29 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още