IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Microsoft: Office 365 е сред най-добре приетите ни продукти в България

Облачните технологии предлагат равни условия на малкия и средния бизнес, твърди Кирил Изов от Майкрософт България

09:14 | 22.01.16 г. 5
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Microsoft</em></p>

Снимка: Microsoft

Кирил Изов е директор „Корпоративни клиенти и партньори“ за Майкрософт България, Македония и Косово.

Кариерният му път в компанията започва през 2008 година на позицията Технически евангелист.

Има опит в различни организации на локално и регионално ниво, като това включва работа в области като защита на интелектуалната собственост, маркетинг, бизнес планиране и развитие.

От средата на 2015 година поема настоящата си позиция за Майкрософт България и Македония, чийто фокус е върху корпоративните клиенти, малките и средни предприятия и цялата екосистема от Майкрософт партньори. Сред основните приоритети, в дейността на екипа, ръководен от Кирил, е работа в посока технологичното развитие на малките и средни предприятия.

Освен вече добре познатата ни Windows Azure кои други продукти на Microsoft са насочени директно към малкия и среден бизнес?

Платформата Microsoft Azure е в центъра на нашата стратегия за осигуряване на гъвкава инфраструктура и платформа за хибридни и публични облачни решения, подходящи за малки и средни предприятия (МСП) и за големи организации. Тя осигурява ресурси за машинно обучение, аналитични решения, Интернет на нещата (Internet of Things – IoT), инфраструктурни проекти и много други.

Друго решение, което бих откроил, е Office 365, който ускорява конкурентоспособността на МСП, като им позволява да бъдат мобилни и дава сигурност на най-ценния ресурс – информацията. Чрез програма "Модерният бизнес", която започваме заедно с Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия, фирмите в България получават възможност да се възползват от безплатно внедряване на Office 365, обучение на служителите и консултации за ефективно използване на услугите. Това позволява оптимално управление  на бизнеса, подобрена продуктивност при абсолютна сигурност на данните, което води до повишаване на конкурентоспособността на МСП. В програмата са включени и безплатни обучения, фокусирани върху управленски умения,  стратегии за разширяване на бизнеса и достигане до повече клиенти чрез дигитален маркетинг и други съвременни канали. 

По този начин дори и най-малките компании могат да бъдат максимално продуктивни и подготвени за съвременния бизнес, да ускорят процеса на привличане на нови клиенти при увеличаване удовлетвореността на съществуващите и всичко това с предвидими и гъвкави инвестиции в ИТ.

Какви са техните предимства в една непрекъснато променяща се бизнес среда?

В непрекъснато променяща се бизнес среда ИТ иновациите помагат на малките и средни предприятия да се движат напред, да имат по-лесен достъп до нови клиенти и да разширяват бизнеса си в нови територии, включително и извън България. Все повече компании се замислят не само за ефективност, но и за сигурност и навременни анализи на данни, които подкрепят вземането на информирани решения. 

Как се представя Office 365 на българския пазар и какви са стъпките за развитие на облачната услуга?

Всяка година клиентите на подобни решения се увеличават двойно в сравнение с предходната. Те са убедени, че това прави инвестициите им в ИТ по-предвидими, съобразени с реалните нужди, осигурява гъвкавост и създава условия за гарантирана информационна сигурност. В световен мащаб потребителите на Office 365 надхвърлят 30 милиона. Според нашата статистика 65% от малките и средни предприятия в Централна и Източна Европа използват поне една облачна услуга. А в Западна Европа само 45%.

Кои предизвикателства пред бизнеса решават продуктите Ви?

Бъдещето на съвременния бизнес несъмнено е в онлайн комуникациите. Бизнесът реално не може да съществува без ИТ решенията и формирането на модерна инфраструктура. Тази закономерност започва да се проявява първо в големите компании, но все повече и по-сигурно се установява и в малките и средни предприятия.

Облачните технологии предлагат равни условия на малкия и средния бизнес, като им дават достъп до бизнес решения, които преди се ползваха основно от големи компании. Услуги като тези, включени в Office 365, могат да трансформират конкурентоспособността на малкия и средния бизнес чрез насочване към по-гъвкави иновативни бизнес модели.

Една от директните ползи е освобождаване на ресурс чрез автоматизация на бизнес процесите и пренасочването на този ресурс към привличане на нови клиенти. Също така лесният и ефективен начин за споделяне на информация между екипите при работа в облака позволява и на малките фирми да отговарят на потребителското търсене по всяко време. Например, в началото на пътя на много старт-ъпи изискванията към инфраструктурата могат да се променят светкавично. Пиковете в потреблението са трудни за предвиждане и могат да поставят неочакван натиск върху съществуващите IT системи, а в най-лошия случай да доведат до отказ на ключови системи поради недостатъчен капацитет.

Коя от корпоративните ви услуги е най-добре приемана от българския бизнес?

Office 365 определено е сред  най-добре приетите, беше и една  от първите налични на българския  пазар. В края на миналата година  започна активната работа с  Агенцията в посока обмяна  на опит, скоро след това стана  ясно, че избрани наши технологии  могат да улеснят изпълнението  на приоритетите, залегнали в  Националната стратегия за насърчаване  на МСП в България до 2020 година. 

Какъв тип компании се възползват най-вече от Вашите бизнес продукти?

Обхватът е широк – от микро предприятия, през големи корпорации, до държавни институции. Фокусът на програма „Модерният бизнес" обаче е върху МСП и по-специално върху микро и малките предприятия до 50 работни места, което е уникален за Майкрософт пилот. Радваме се, че бяхме поканени от Агенцията и че успяхме да отговорим на очакванията на база очакванията на МСП.

Кои иновации ще диктуват правилата в сектора за корпоративни продукти през 2016 г.?

Определено платформите в облака, Интернет на нещата (IoT), машинното обучение (Machine Learning) и анализите на големи обеми от неструктурирани данни.

Облачните услуги остават във фокуса на вниманието и през тази година. Как осигурявате сигурността на данните, съхранявани в облачните Ви услуги?

Основният фактор, който спира бизнеса да премине в облака, е потенциален пробив в сигурността. Най-важните активи на една фирма са данните й, затова високото доверие, че трета страна може да предпази тези активи, е от ключово значение. Доверието е в ДНК-то на облака на Microsoft. Знаем, че ако потребителите не се доверят на една технология, нищо друго няма значение. Затова работим усилено, за да разберем изискванията на клиентите си и да сме сигурни, че продуктите и услугите ни пазят данните им. 

Търговските ни договори отговарят на строгите стандарти на ЕС за международния обмен на данни. Клиентите ни могат да използват услугите ни за свободен пренос на данни през нашия облак от Европа към останалия свят.

В началото на 2015 година станахме първият голям доставчик на облачни услуги, който прие първия стандарт на Международната организация за стандартизация за защита на личните данни в облака. Това означава, че бизнес клиентите контролират данните си и знаят какво се случва с тях. Сигурността и защитата на данните има две еднакво важни измерения за Microsoft. Първото включва възможности на ниво услуги – технологични процедури и политики, включени по подразбиране за клиентите, ползващи услугата. Второто дава контрол на клиента да персонализира облачната среда според специфичните си нужди.

Какви са специално за България очакванията за развитието на облачните услуги като сектор и тези, които представя Microsoft?

Облачните технологии се превърнаха в основен фактор в бизнеса и живота като цяло. Това не е далечно бъдеще, а реалност. Ние всички вече сме в облака, дори и понякога да не го осъзнаваме. Облачните решения са все по-често предпочитани, особено от МСП и ръстът на годишна база е двоен. Тази тенденция следва от факта, че облачните технологии позволяват на МСП да бъдат значително по-продуктивни и гарантират пълната сигурност на информацията. 

Има ли статистика на колко устройства в България вече е инсталирана Windows 10? Като цяло как се приема тя от потребителите?

Само ще споделя конкретни числа, защото те говорят сами по себе си, без да правя допълнителен коментар. Не поддържаме регионална статистика, но Windows 10 е инсталиран на повече от 200 милиона устройства по света за по-малко от шест месеца след официалния дебют през юли 2015.

Потребителите на Windows 10 са прекарали повече от 11 милиарда часа, използвайки операционната система само през декември.

Факт е, че Windows 10 притежава много характеристики, които биха те накарали да го ползваш – той е изключително потребителски дружелюбен, познат, по-личен и позволява по-голяма продуктивност, сигурен, предлага се като услуга, така че всички ъпдейти и иновации са автоматични.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:56 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

5
rate up comment 3 rate down comment 0
desaev123
преди 8 години
Мда, съгласен съм. Определено има доста сиидъри в замундата
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още