IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

След лятото ще кандидатстваме пред ЕК с алтернативното трасе през Кресненското дефиле

Чака се правителството да даде мандат на регионалното министерство за преговори за продължението на програмата "Транзитни пътища"

20:30 | 11.02.16 г.
След лятото ще кандидатстваме пред ЕК с алтернативното трасе през Кресненското дефиле

След лятото ще може да се кандидатства пред Европейската комисия (ЕК) и да се проведе обществена поръчка за изпълнение на алтернативното трасе на магистрала “Струма” през Кресненското дефиле.

Това коментира пред парламентарната комисия по регионална политика и местно самоуправление министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова в отговор на въпрос на депутата от Реформаторския блок и председател на комисията Найден Зеленогорски.

Павлова припомни, че има екологични проучвания за този участък от магистралата от 2008 г., но без геоложки, сеизмоложки и други проучвания. Те са възложени от Националната компания “Стратегически инфраструктурни проекти” и резултатите им доказват, че изграждането само на един дълъг тунел през дефилето не е целесъобразно по технически, екологични, сеизмоложки и геоложки причини, допълни тя.

Припомняме, че алтернатива на дългия 15-км тунел в Кресненското дефиле започна да се търси по време на служебното правителство на Георги Близнашки, след като група организации от строителния сектор настояха да се изгради скоростен път в този участък с максимално използване на съществуващия и с къси тунели и виадукти.

Идеята за алтернативно преминаване на дефилето обаче раздели бранша – Българската асоциация за геотехническо и тунелно строителство опроверга опасенията на другите организации. Все пак Националната компания „Стратегически инфраструктурни проекти”, която отговаря за магистрала „Струма”, стартира процедура за проектиране на алтернативното трасе.

Очаква се към края на март да е готова и оценката на въздействието върху околната среда (ОВОС).

В отговор на въпрос на депутата от Патриотичния фронт Славчо Атанасов за тунела под връх “Шипка” Лиляна Павлова отново каза, че за него ще се разчита на евентуални спестявания от оперативната програма “Транспорт” 2014-2020 г. или на заем. Проектът ще бъде включен в продължението на програмата “Транзитни пътища”, която се финансира от Европейската инвестиционна банка – “Европейски транспортни коридори”.

Чака се обаче правителството да даде на регионалното министерство мандат за преговори, както и за какъв вид финансиране ще се разговаря с банката, обясни министърът.

За обхода на Габрово, който е част от проекта за тунела под Шипка, Павлова каза, че се бави строителството на големия виадукт заради недовършени отчуждителни процедури. Преди няколко дни регионалното министерство обаче е издало разрешение за строеж за част от третия етап от обхода и пътни връзки от пътния възел “Чехлевци”.

През миналата година са били въведени в експлоатация повече от 800 обекта, изградени с европейски средства, допълни по време на блиц контрола директорът на Дирекция “Национален строителен контрол” Милка Гечева. От тях повече от 100 са по старата оперативна програма “Околна среда”, над 350 – по Програмата за развитие на селските райони, повече от 200 – по програма “Транспорт”, а по “Регионално развитие” – повече от 150.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:39 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още