IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

ЕК ще следи по-внимателно сливанията с прехвърлянето на потребителски данни

Големите обеми от данни могат да са причина за подобни придобивания, но могат да заплашват конкуренцията

17:16 | 29.09.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Маргрете Вестагер. <em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Маргрете Вестагер. Снимка: архив Ройтерс

Потребителските данни могат да бъдат ключов фактор за това как сливанията оказват влияние върху конкуренцията в бъдеще, предупреди еврокомисарят по конкуренцията Маргрете Вестагер. Изказването ѝ се случва в момент, в който Европейската комисия (ЕК) се готви да разгледа придобиването на социалната мрежа LinkedIn от Microsoft, предава Bloomberg.

Фирмите, които се стремят към сделки, като начин да събират данни, може да се сблъскат с по-голям контрол от страна на Европейския съюз (ЕС), тъй като регулаторите проучват необходимостта да започнат да разглеждат по-отблизо подобни споразумения, дори когато компанията няма големи продажби, уточни Вестагер.

"Една компания може дори да купи някой конкурент, само за да се сдобие с неговите данни, въпреки че все още не е успяла да превърне тези данни в пари“, коментира еврокомисарят.

Вестагер, която зае поста си в края на 2014 г., показа, че има желание да проучва повече как сливащите се дружества се възползват от данните, с които разполагат.

Данните бяха едно от основните съображения, свързани с разследването на придобиването на чат приложението WhatsApp от Facebook. Въпреки че случаят беше приключен през октомври 2014 г., по-рано този месец Вестагер заяви, че властите сега имат някои „последващи въпроси“, свързани с промените в политиката за поверителност на данните.

През юни Вестагер вече сигнализира, че придобиването на социалната мрежа LinkedIn от Microsoft е друга сделка, при която разследването на ЕС вероятно ще се фокусира върху потенциалното привличане на огромни обеми от потребителски данни.

Комисарят предупреди, че личните данни, събирани от търсения и такива, свързани с онлайн поведението на потребители, помагат за плащането на онлайн услуги, за които хората смятат за безплатни.

"Компаниите трябва да се уверят, че не използват данни по начин, който спира конкурентите им“, обясни еврокомисарят. „Но това не означава, че има проблем, само защото притежават голям обем от данни“. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:50 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още