IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

"Загорка" отчита ръст на печалбата за 2016 г. при лек спад на пазарния дял

Пивоварната компания планира да включи нови продукти в портфолиото си през тази година

14:02 | 27.04.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Zagorka Facebook Page</em></p>

Снимка: Zagorka Facebook Page

С оборот от 160 млн. лв. и печалба от 26,9 млн. лв. за 2016 г. „Загорка“ АД отбелязва най-добрата си година от гледна точка на рентабилността. Компанията отчита рекордна печалба в абсолютна стойност, като до голяма степен това се дължи на представянето на сайдера „Крадец на ябълки“, който е станал най-бързо наложилата се инициатива в бранда Heineken за миналата година.

Според представените от изпълнителния директор на компанията Никос Зоис данни консолидираният бирен обем на компанията за миналата година отчита ръст от 0,5% - малко по-висок от този през предходната година. Органичните приходи се увеличават с 1,2%, а оперативната печалба - с 2,8%.

Загорка“ АД отбелязва и известен спад на пазарния дял през 2016 г. спрямо предишната година – до около 28,5% от гледна точка на обема. Според Никос Зоис обаче компанията се фокусира по-скоро върху тенденциите в пазарния дял, които остават сравнително стабилни през последните години.

Винаги се фокусираме върху това да разберем дали тази загуба е структурна, или се случва в рамките на някакво едногодишно отклонение“, каза изпълнителният директор. Според него на пазара често се случва една година някоя компания да изгуби дял, който си връща следващата година, като именно това е обяснението за представянето през миналата година.

Българският бирен пазар като цяло остава доста атрактивно място за развитие. Според проучване на консултантската компания Nielsen българският пазар на бира през миналата година възлиза на 5,2 млн. хектолитра. Консумацията на напитката на глава на населението е била 73 л., с което се отчита лек ръст спрямо 2015 г. Консумацията у нас е с 40 л. повече от Гърция въпреки 20-те млн. туристи, които посещават южната ни съседка през годината.

Данните на консултантската компания сочат още, че средната цена за литър за целия пазар отбелязва лек спад до 1,77 лв. за литър.

През миналата година „Загорка“ АД е направила инвестиции за 11,5 млн. лв, а за последните 4 години сумата надвишава 50 млн. лв, коментира Никос Зоис. Основните проекти, към които са били насочени средствата през 2016 г., включват пречиствателна станция в завода в Стара Загора, обновяване на кеновата линия заради наблюдаваното повишение на продажбите на бира в кенове, обновяване на сградния фонд на пивоварната и други.

През предстоящата година компанията продължава с инвестициите, като планираната сума е дори по-висока - 13 млн. лв. По-голямата част от средствата ще бъдат разпределени за довършване на пречиствателната станция, обновяване на бутилиращата линия и други. „През следващите 3 години очакваме инвестициите на компанията да бъдат в диапазона между 20 и 22 млн. евро“, коментира Зоис.

През настоящата година се планират редица иновации сред продуктите на компанията. Освен че „Загорка Ретро“ вече се предлага и в кенове, през лятото ще се наблегне върху продажбите на новото предложение през бранда Stolichno – Amber Pils, което е по-подходящо именно за летния сезон.

Съвсем скоро ще бъде представена и новата „Ариана Варка 7“ - специално пиво, което според мениджъра на компанията пивоварите са правили за собствена употреба, но сега ще бъде пуснато на масовия пазар. В бранда Ариана ще има още новости – „Ариана радлер“ с 0,0% алкохол и с два вкуса – на малина и на лимон. Основната причина, която стои зад новото предложение, е тенденцията към все по-голямо търсене на безалкохолна бира. Макар и в България тя все още да е слаба, наблюдава се известно засилване на интереса.

Сред сайдерите се въвежда и нов вкус на познатия „Крадец на ябълки“ - с вишни, като вариантът ще се предлага и в бутилки, и в кенове. Освен това компанията пуска и вносния сайдер Blind Pig, който ще се предлага само със селектирана дистрибуция.

Пивоварна "Загорка" е създадена преди повече от 110 години в Стара Загора. През 1994 г. "Загорка" АД се присъединява към глобалното семейство на Heineken. В портфолиото на компанията са включени марките Zagorka, Heineken, Ариана, Amstel, Stolichno, Desperados, Kaiser, Starobrno и сайдера Strongbow.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:03 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още