IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Йордан Недев: Драстичните реформи в БДЖ ще приключат тази година

Компанията продава складовата си база в Русе за да си набави допълнителни средства, тече и нова оптимизация на персонала

08:00 | 31.01.12 г. 7
Автор - снимка
Създател
<p>
	Йордан Недев, изпълнителен директор на &quot;Холдинг БДЖ&quot; ЕАД</p>

Йордан Недев, изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ" ЕАД

Йордан Недев е завършил икономика в СУ „Св. Климент Охридски” и магистратура по финанси в London Business School. Започнал е своя професионален опит в българския офис на немската консултантска фирма Roland Berger, където работи по приватизирането на български предприятия.

След това работи като финансов консултант по първичното предлагане на акции на Българската фондова борса (БФБ) на Инвестор.БГ АД, а по-късно става негов изпълнителен директор.

Недев е бил и управител на лицензирания инвестиционен посредник CEE Securities. През 2005 г. Недев се присъединява към екипа на MMD Partners, където ръководи практиката по финансово консултиране.

От юли тази година Йордан Недев е изпълнителен директор на „Холдинг БДЖ“ ЕАД.

С Йордан Недев разговаряме относно развитието на железниците през 2012 г., предстоящата нова оптимизация на персонала и бъдещата приватизация на "БДЖ - Товарни превози". 

- Г-н Недев, какви са очакванията Ви за развитието като цяло на БДЖ през 2012 г.?

Нещата, които се случиха през 2011 г., са много - някои исках да се случат, други – не. За 2012 г. се предвиждат много неща, стремежът ни е да ги свършим. Първо, надявам се годината да е много по-структурирана, да е ясно накъде вървим като компания и защо го правим.

Трябва да приключим някои стъпки от реформите, включително и новите структури на двете дъщерни дружества на холдинга - „БДЖ - Пътнически превози“ и „БДЖ - Товарни превози“ - в посока да има по-малко „етажи“ и да са ясни функциите на всеки. Трябва да финализираме първата вълна от съкращенията, за да може да реализираме и първата част от спестяванията по това перо.  

Все още не сме близо до оптималния състав, а кой е той, също е една променлива величина. Защото броят на зетите зависи от това, дали ще може да реализираме процесите по начина, по който сме ги виждали преди половин година, или ще се наложи да има някакви промени, защото обстановката е динамична.

Специално в „Товарни превози“ разчитаме да има повишение на превозените товари, но то, за съжаление, няма да е драстично, за да изисква увеличение на работещите там. Очаквам увеличението на обема на товарите да е с около 5-10%.

- Малко ли е това в условията на кризисна година?

Не е малко, но от друга страна, като се има предвид, че хаосът през последните години е бил голям, то след като се сложат нещата в ред, не е неестествено да се получи положителен ефект, независимо от кризисната година. Имаме вече подписани договори с нови товародатели.   

- Как по-точно ще се стигне до увеличаване на обема на товарите?

Като вземем товари от нашата директна конкуренция, т.е. от други жп превозвачи. Вече успяхме да привлечем и товари, които досега са превозвани с тежкотоварни камиони. Привлекли сме и товари, които биха могли да се превозват и по вода.

Ще отбележа, че напоследък привлякохме и изцяло нови клиенти, които досега не са возили товари от и за България. Бих казал, че новата палитра от продукти, които подготвихме през последните месеци, вече дава положително отражение на дейността и приходите ни при товарните превози.

Последна актуализация: 12:12 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

7
rate up comment 6 rate down comment 1
vingrei
преди 12 години
Ей, Недев ти си една жалка ***,подигравате се с хората в това БДЖ.Всеки си плаща рано или късно за стореното и ти няма да останеш по назад
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 2 rate down comment 0
Nikimi
преди 12 години
Тоя ако знае какво прави пак добре. Кой си ти бе, Недев? На кой си човек та те сложиха там? Ти ако нещо разбираш, аз ще се прекръстя на Пантелей.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 4 rate down comment 2
sarditko73
преди 12 години
Г-н Недев, от колко време сте министър? Явно от скоро, но не за дълго. Кажете за колко време и какво искате да постигнете първо? Какво имам в предвид .Първо сте за кратко ,второ сте аматьор. Трето, защо спряхте 138 влака ? За печалба на фирмата, за икономия или заради ПОСТА ви в БДЖ. Питам защо пускате нерентабилни влакове? Например вл.20313 Горна Оряховица -Стражица и вл.40101 Горна Оряховица - Стара Зогора .Защо????????Вие сте ЛИКВИДАТОР, не управител на БДЖ. Нека тежи това на вашата съвест и разума на хората, които го одобряват.Господ да ви съди.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 7 rate down comment 2
georginik1
преди 12 години
За първи път от 20 години насам БДЖ има ръководство, което няма за цел просто да си живурка на върха, барабар с 20 000 служители, докато обезпечава източването на холдинга от министри и олигарси.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 1
georgi.minchev
преди 12 години
всичко е алата балата
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 6 rate down comment 1
melon
преди 12 години
Как защо - защото е за него:)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 8 rate down comment 4
Бате Пешо
преди 12 години
Недев мамина гугутка ми тая сграда в центъра на София що я държите бе?Твоята канцелария трябва да е в подземията на *** незнам защо с гръмкото име централна гара.Там ти е мястото а не да ръсиш акъл.То е много лесно да наебем беззащитните.Дай пример а не само да тормозиш обикновените хорица.На теб защо ти е този лукс?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още