IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

"Дунав мост 2" ще бъде напълно готов до края на годината

Румъния и България вече работят по изграждането на съвместна компания, която да се заеме с управлението на инфраструктурния обект

13:42 | 11.10.12 г. 14
<p>
	<em>Днес беше подписан Меморандум за развитието на вътрешноводния транспорт между България и Румъния.</em>&nbsp;Снимка: <em>БТА</em></p>

Днес беше подписан Меморандум за развитието на вътрешноводния транспорт между България и Румъния. Снимка: БТА

Проектът „Дунав мост 2“ ще бъде напълно готов до края на годината, а до броени дни по него ще може да се преминава, защото ще бъде съединен с румънската страна.

Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, който днес, заедно с регионалния министър Лиляна Павлова и неговия румънски ресорен колега Овидиу Силаги, подписаха Меморандум за развитието на вътрешноводния транспорт между България и Румъния. 

С помощта на този договор за сътрудничество се очаква двете страни да подобрят взаимната си работа и комуникация по всички проекти, които са свързани с подобряване на корабоплаването в общия участък от река Дунав.

С други думи двете съседни държави ще започнат по-ясно и концентрирано да обмислят как да процедират с „Дунав мост 2“, как да събират таксите от преминаващите, как да става преминаването и най-вече – кой ще управлява обекта, който е считан за един от най-мащабните инфраструктурни проекти, реализирани у нас през последните години.

Московски посочи, че вече се водят преговори за създаване на съвместна компания, която да оперира съоръжението, въпреки че преди броени дни той изрази опасение, че може да няма кой да управлява новия „Дунав мост 2“, след като бъде напълно завършен и готов за експлоатация.

Транспортният министър припомни, че има още някои въпроси, които трябва да бъдат изгладени. Единият от тях е разликата върху Данък добавена стойност (ДДС), който в България е 20%, а в Румъния – 24%.

„Тези детайли трябва да бъдат отнесени към Брюксел и да се допитаме как точно да процедираме в такъв случай“, допълни той.

Освен това не е изяснено под каква форма ще бъде учредена компанията – като акционерно дружество или като ООД.

Румънският транспортен министър Силаги допълни, че на този етап двете страни коментират възможността компанията-оператор на моста да бъде изградена на принципа на публично-частното партньорство.

„Важно е да не забавяме повече процеса и да не го обвързваме повече в излишна бюрокрация“, заяви той.

Очаква се в следващия програмен период 2014-2020 г. би могло да се заложи финансиране за другите два моста между Силистра и Кълъраш и между Оряхово и Бекет, както и да се разшири съществуващият мост при Русе.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:05 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

13
rate up comment 2 rate down comment 2
nicelectric
преди 11 години
Работя в транспортна фирма и двата пътя сме ги минавали много пъти и аз това казах че от Русе е много по-тежък и затова Видин ще е предпочитан даже в момента плащаме по-скъпия ферибот но минаваме на Оряхово заради по леката Румъния.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 0 rate down comment 2
my-SHOP
преди 11 години
Минавал ли си през Румъния някога? Ако се влезе през Русе има много тежка отсечка през Карпатите, която всички камиони с радост ще я избегнат. Пътя от Калафат до унгарската граница е перфектен. Така че не се скъсява пътя, а се прави по-удобен. Още повече, че който идва от Италия, Швейцария (от Южната част на Европа) този път през Видин е много по-удобен и с радост ще избягат от пътя през Сърбия.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 3 rate down comment 3
GunMan
преди 11 години
Обходите на Враца и Монтана ги започват напролет. В програмния период до 2013 влиза и отсечката - Враца-Ботевград, която изцяло ще стане 2х2. До 2020г пътят до Видин ще е 2х2 - Скоростен път. Това независимо от обстоятелството кой е на влас. Не се прави от загриженост за СЗ района. Прави се защото е част това трасе от Паневропейски Коридор 4
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 4 rate down comment 3
nicelectric
преди 11 години
Изобщо не е вярно , това че е изместен много на запад скъсява пътя в Румъния
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 3 rate down comment 3
nicelectric
преди 11 години
Този мост ще поеме почти целия поток от България за Европа а и доста от турските камиони ще го предпочетат пред Дунав мост за да избегнат тежкия терен в Румъния като километри са еднакви двата маршрута за турците, но и ние трябва да си оправим пътя от Монтана до Видин. Иначе пътя в Румъния от Калафат е перфектен.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 3 rate down comment 3
pernik
преди 11 години
Истина си е, че този мост си е за нас столичани. Вярно, турски тирове няма да тръгнат през Видин, ще има малко гръцки, и малко столични. Стоките от другите региони, като пловдивския например, не мисля че ще пътуват през Видин. Просто моста е прекалено далеко, т.е. изместен е много на запад, главно заради неикономически причини.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 4 rate down comment 4
data
преди 11 години
По принцип този мост обслужва Гърция и България - реално заобикаля Сърбия - явно никой не планува тя да е част от ЕС следващите 20 г. . Ако одобрят и проекта през Креснеското дифиле всичко ще си дойде на мястото !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 2 rate down comment 3
mnz
преди 11 години
Турските камиони никога няма да тръгнат да заобикалят през Видин, това е прекалено заобиколен маршрут. Трябва от турско да минат през Пловдит, от там София, от там Ботевград/Мездра и после нагоре по завоите към Видин и от там в нищото в Румънско. Голямо заобикаляне за нищо. Много по пряко и по-добър път е през прохода на републиката, или през омуртагския или ришкия, и после през Русе, че и много по-добър път и при нас и после в румънско.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 2 rate down comment 5
mnz
преди 11 години
То е ясно че ще се опитат да закърпят положението в района за момента, но все пак си е зле положението. Остави дупките, самите пътища имат нужда от реконструкции, т.е. да се намалят завоите, да се разширят и т.н.,Това обаче мисля че няма да стане, защото трафика по това направление е малък, реално почти няма и потенциал за растеж. Което обезмисля и реконструкцията на пътищата.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 4 rate down comment 3
MZ/X
преди 11 години
Турските и българските камиони към Европа може да минават от там, като алтернатива, защото така ще спестят две митници на сръбската граница.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още