IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Тъмната бира не може да преодолее свитото потребление през зимата

Бирените миксове спечелиха пазарен дял от 7% в първия си сезон на пазара, коментира Ивана Радомирова от Съюза на пивоварите

09:08 | 27.11.12 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Тъмната бира не може да преодолее свитото потребление през зимата

Тъмната бира набира популярност и много хора дори я търсят и през летните месеци, но тя не може да преодолее спадът на потреблението през зимните месеци. Този коментар направи главният секретар на Съюза на пивоварите Ивана Радомирова пред Investor.bg.

40-50% от потреблението на бира у нас става по време на летните месеци – от май до октомври, сочат данните на Съюза.

Новите за пазара ни бирени миксове са имали голям успех – през „горещите“ месеци техният пазарен дял е бил около 7%, допълни още Радомирова. Бирата смесена с лимон, грейпфрут или друг плодов сок се появи масово на българския пазар за първи път през това лято. Повечето пивоварни подготвиха и излязоха с микс на пазара.

За сравнение на германския пазар, където тези миксове са много популярни, през третото тримесечие те заемат 5,1% от общия бирен пазар в страната.

Потърсихме мнението на експертите и по повод новината за затварянето на завода на „Карлсберг България“ в Шумен за два месеца. Радомирова уточни, че и в минали години се е случвало пивоварни да свият значително производството през зимата. „Често тогава се прави профилактика“, коментира тя.

От "Карлсберг България" съобщиха преди дни, че спират работата до февруари 2013 година. „Ако в даден момент пазарът има нужда от нови количества бира, пивоварната веднага ще отвори“, допълни изпълнителният директор на компанията Александър Грънчаров, цитиран от БНР. Той обаче съобщи и за планирани съкращения на около 20% от работещите 170 души в завода на компанията в Шумен.

В България консумацията на бира всъщност не е толкова добре изразена, както е в други държави от ЕС. „България заема едва 18 място с 69 литра бира на глава от населението през 2011 година“, допълни още Радомирова. Лидер в класацията е Чехия, където консумацията е средно по 145 литра бира на човек годишно. Следват Австрия (108 литра) и Германия (107 литра).

Спецификата на пазара подсказва и решенията как пивоварите да се справят с традиционния спад на потреблението през зимния сезон, каза още Радомирова.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:49 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

3
rate up comment 0 rate down comment 0
ivanzaprianov
преди 11 години
Каква бира през зимата? Само червено винце и греяна ракийка дай на нашенеца :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 0 rate down comment 0
data
преди 11 години
Е имах си аз да сме сред челните места . След 1 Октомври - само червено винце :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 0
deant
преди 11 години
"В България консумацията на бира всъщност не е толкова добре изразена, както е в други държави от ЕС".----------------------------------Хора стегнете се, дори в класацията по консумация на бира сме последни! Вземайте да се наливате във всяко свободно време за да можем да минем Германеца..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още