IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Големите пътни проекти през 2013 - срязани ленти и планове за развитие

Правителството на Орешарски измести фокуса от шосетата към железопътните направления

09:30 | 05.01.14 г. 6
<p>
	Проектите, планирани за новия програмен период, целят да се постигне баланс между регионите. Снимка: <em>МРРБ</em></p>

Проектите, планирани за новия програмен период, целят да се постигне баланс между регионите. Снимка: МРРБ

Изминалата 2013 г. премина под знака на бурни политически и социални сътресения. Правителството на ГЕРБ се оттегли, управлението бе поето от служебен кабинет, а след предсрочни избори бе сформирано правителството на Пламен Орешарски. Въпреки серията от протести на фона на разрастващото се социално напрежение, работата по пътните проекти през 2013 година продължи.

През втората половина на годината новият кабинет преряза лентите на някои от големите обекти, строителството на които започна при предходни правителства. Но освен това старитраха и няколко нови железопътни и магистрални проекта, по които ще се работи през следващия програмен период до 2020 година.

Някои политолози определиха скоростното разрязване на ленти от страна на кабинета "Орешарски" като чисто популистки ход, който цели "замазване на очите на гражданите". Други го нарекоха стечение на обстоятелствата - резултат от свършена работа от няколко правителства.

През 2013 г. бяха преразпределени средства от магистрални към железопътни трасета и бяха очертани нови приоритети в новата оперативна програма „Транспорт“ за периода 2014-2020 година, които дават преднина на железопътната инфраструктура.

Ето кои големи обекти бяха завършени и по кои работата започна през 2013 г.:

Дунав мост 2

Лентата на Дунав мост 2 бе прерязана официално през 2013 г. след повече от век планове и работа по изграждането му. В целия процес са участвали и всички български правителства от 1992 година до днес.

Съоръжението е важно, защото е част от трансевропейския транспортен коридор номер 4, който е основен компонент на Трансевропейската транспортна мрежа. Очаква се мостът да увеличи международния и регионалния трафик, както и търговията между Югоизточна и Централна Европа, а също и да подпомогне икономическото развитие на Северозападна България.

Дължината на целия Дунав мост 2 е 3598 м, а над реката - 1 791 метра. В основите на моста и инфраструктурата са сложени 30 млн. кг желязо. Мостът има две пътни ленти за движение на автомобили в двете посоки, една жп линия, пешеходен тротоар и велосипедна алея, едно аварийно платно. Цената му е общо 225 млн. евро, като припомняме, че проектът беше оскъпен с 26-27 млн. евро при управлението на ГЕРБ.

Малко след официалното откриване се наложи мостът да бъде ремонтиран, заради проблеми в настилката.

Последна актуализация: 12:56 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

6
rate up comment 3 rate down comment 1
tonitov
преди 10 години
Оризово-Ст. Загора е плод на две правителства, на царя и крадливата тройна коалиция, за което получиха шута в газа от Европаа всички останали от ГЕРБ за ЕДИН мандат. Това ми прилича на част от опорните точки на червените плювачи. Като правят само золуми, какво им остава ... да лъжат нагло и гнусно да плюят по противниците си
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 2 rate down comment 0
Longin
преди 10 години
не, на 14 Юни - петък , и Пеевски и Станишев му откраднаха медийното отразяване което му се полагаше
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 0
Guinea
преди 10 години
Само как го измислихте, че лентата на Дунав мост 2 е прерязана на 14 октомври? Чий болен мозък го написа?! Официалното откриване на Дунав мост 2 беше на 15 ЮНИ - в адска жега и почти разтопен асфалт. Към споменатата дата през октомври асфалтовата му настилка вече се разпадаше!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 10 rate down comment 1
melon
преди 10 години
От железопътния повече и по-лесно се краде.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 11 rate down comment 3
alexx
преди 10 години
Относно трети мост на Дунав, по-голяма вероятност в близко бъдеще е това да се случи не при Силистра, а при Никопол-Турну Магуреле като част от хидроненергиен възел, реализиран като публично-частно партньорство. Но това е в хоризонт от поне 10 години, бих казал даже 15.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 12 rate down comment 22
alexx
преди 10 години
Сега се видя, че може да се работи и откриват обекти без тупане в гърдите, рязане на ленти с няколко дузини пърхащи репортерки, и ежеминутни облъчвания по медиите. Даже някои обекти като строителството на автомагистрала Марица вървят по-добре от преди (на практика почти година по време на ГЕРБ там работата беше преустановена, но информация за това липсваше по медиите) и догодина ще имаме цяла магистрала до границата с Турция.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още