IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Почти 39% от независимите IT предприемачи в България работят като фриленсъри

Специалистите в сферата са предимно на възраст между 25 и 35 години

16:42 | 28.10.14 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;www.freeimages.com</em></p>

Снимка: www.freeimages.com

38,8% от хората, които определят себе си като „независими IT предприемачи“ в България, работят преобладаващо като фриленсъри или в екипи между 5 и 10 души, структурирани в малки фирми (38,7%). Това показва проучване за българския независим IT пазар, дело на компанията Black Hat. Изследването е направено сред фриленсъри в България, онлайн предприемачи и малки фирми в областта на IT технологиите.

В малки онлайн екипи, „клетъчни структури“, работят само 9,7% от респондентите. Те са с 3 на сто повече от специалистите, които работят във формално структурирани малки IT фирми с до петима служители.

Според авторите на проучването, базирането на тази разлика от 3% в полза на онлайн екипите, предполага осъзната нагласа на някои български интернет предприемачи да определят работата си като „клетъчна структура“, макар че все още не може да се говори за ясно изразена тенденция.

Преобладаващата част от онлайн предприемачите у нас са на възраст между 25 и 35 години. След тях се нареждат тези на 35-45 години. Преобладаващата част специалистите на независимия IT пазар в страната са мъже (67,7%). Най-голяма част от експертите в сферата се занимават с уебдизайн, а след тях се нареждат заетите с продажби и content мениджмънт.

Основен източник на приходи на независимите интернет предприемачи са продажбите на собствени услуги (88,1%), показва проучването. Резултатите са обратни на глобалната тенденция, според която преобладаващият дял на приходите на работещите на свободна практика е от различен вид афилиейти или комисионерски програми. Според авторите на проучването тази разлика може да се дължи на неразвития български пазар.

21,2% от онлайн предприемачите в страната разчитат единствено на българската аудитория за продуктите си.

Проучването на Black Hat показва, че независимият IT пазар в България има естествена нужда от формиране на формални малки екипи, защото малките и средни фирми могат да бъдат конкурентни на глобалния пазар.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:34 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 1
Longin
преди 9 години
афилиейти
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още