IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Lada няма да може да се продава в ЕС

Руската марка не отговаря на някои технически изисквания

14:05 | 26.01.15 г. 16
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Lada Granta.<em> Снимка: АвтоВАЗ </em></p>

Lada Granta. Снимка: АвтоВАЗ

Новите модели на Lada няма да могат да се продават в държавите от ЕС заради несъответствия с влезлите в сила през миналата година технически изисквания. Това съобщи в. „Известия“, който се позовава на официалния дистрибутор на АвтоВАЗ в Германия – компанията Lada Automobile GmbH.

„Имаме проблеми с регистрацията на нови автомобили – призна представител на Lada Automobile GmbH. – За да може да те да бъдат редовни, трябва да имат датчици за налягане в гумите в серийното си оборудване. С такива моделите на Lada не разполагат, но производителят ни съобщи, че работи върху проблема и скоро ще го разреши.“

Новото изискване е влязло в сила на 1 ноември 2014 г., но съответният документ – постановление R64 на Европейската икономическа комисия към ООН, е бил приет още през 2010 г., а за проекта на ЕС е било известно дори още по-рано.

Освен това в АвтоВАЗ ще трябва да решат и още един проблем, за да може техните автомобили да отговарят на европейското законодателство. Той е с климатичните системи руско производство, които също не съответстват на техническите норми на ЕС.

В момента компанията Lada Automobile GmbH продава в Германия всъдехода Taiga 4x4 (познат и като Niva) на цена от 11 490 евро, седана Granta (от 8300 евро), както и хечбека Kalina (от 8900 евро). За миналата година на пазара в страната са реализирани общо 5561 автомобила Lada, като лидер е Taiga 4x4.

През ноември АвтоВАЗ обяви, че планира да възобнови износа на автомобили в Швеция. Руснаците смятат да продават в скандинавската страна моделите Granta, Kalina и Largus.   

Още за моделите на АвтоВАЗ четете в Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:09 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

16
rate up comment 3 rate down comment 3
kalendar
преди 9 години
не, това не е, лъжа е, че са закрити по политически причини, ама няма да продължавам темата, щото следващото е да ми пейстнеш онова интервю дето ми повтарят твоите думи. А я извади решението на МС с което се закриват тия заводи. ПС: Тойота едно време рапзравяха, че на всеки 7 секунди излиза готова кола от техният завод. Остави Литекс моторс колко са изкарали. Те има още път да минат докато заприличат на истинска фабрика.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 2 rate down comment 6
Internet
преди 9 години
о, надничар, ти пак си тук - под стар ник. И изкарваш стинките.Успех!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 3 rate down comment 6
Internet
преди 9 години
о, надничар, ти пак си тук - под стар ник. И изкарваш стинките.Успех!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 3 rate down comment 4
Ogibogi
преди 9 години
Така ли? Все пак говориме за 1967-70 г. и то само за Рено, а като прибавиме и Фиат 850 и фиат 124....ти гледаш на тези бройки от сегашно време, когато има по-голяма покупателна способност и свръх производство!Пример;За период от 1 година Литекс Моторс успя да произведе над 1 000 автомобила от модела Great Wall Voleex C10..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 5 rate down comment 4
markov
преди 9 години
С произведени 5500 бройки за 4 години / 1967-1970 / , тоест по 1375 броя годишно , вероятно производството наистина е било нерентабилно. Щото 1375 броя са смешно ниски количества за поточна линия ....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 6 rate down comment 4
Ogibogi
преди 9 години
Така ли лъжа?! На 9 септември 1970г, когато българските работници и селяни набивали крак, на централният площад в София на поредната манифестация, от "Волжският автомобилен завод" (ВАЗ) излизат първите готови "Жигули"-"Фиат 124" Фиат 124 се е произвеждал под името Пирин-Фиат в Ловеч, България, на базата на пълен пакет за сглобяване, между 1967 и 1971 г!В годините 1967-1970 в България се завършват общо около 5 500 автомобила с марка "Рено" - основно "Рено 8" и "Рено 10", като се постига 45 % местно участие на българите в производството.Междувременно в СССР пускат заводите Толиати. През 1970 г. излиза решение на Министерския съвет за прекратяване на този производствен лукс и заводът се закрива окончателно през 1971-1972 г. Това е ЛЪЖА така ли?????
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 5 rate down comment 6
Achtung
преди 9 години
Хахаххаха дядо ви все коли с датчици на гумите е карал :) Не съм тръгнал да си купувам Лада, ама да се забрани продажбата заради тези датчици е идиотско, не е ли да подритна гумата 2 пъти преди път за проверка на налягането и за късмет не е работа.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 4 rate down comment 5
kalendar
преди 9 години
това е лъжа, при това голяма. Не са за това закрити, ама как да е.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 3 rate down comment 1
kalendar
преди 9 години
"Руският производител не отговаряT на някои технически изисквания" Това уголеменото Т е за благозвучие, предполагам?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 5 rate down comment 5
misanthrope
преди 9 години
Коли ли? :D Едно време са били коли и са се казвали FIAT :DСега са морално остарели и променени до неузнаваемост кошници :D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още