Инженерите на германския концерн Volkswagen са намерили начин да направят електрическите коли по-достъпни. Това ще стане чрез унифициране на един от най-скъпо струващите компоненти в тези машини - батериите, съобщават от компанията.
Според информацията концернът ще използва за бъдещите си електрически коли един и същ като форма и тип акумулатор, което ще доведе до съкращаване на разходите с цели 66%, сочат изчисленията на германците.
"В момента сме насочили усилията си към създаването на универсална батерия, която ще може да бъде адаптирана за всеки един електромобил на концерна и ще редуцира разходите за акумулатори с 66%", твърди Ханс-Якоб Нойсер, ръководител на отдела за развойна дейност в германската компания.
Въпросният универсален акумулатор, който ще може да бъде произвеждан от различни доставчици, ще позволи също така да бъде увеличена производителността на завода на компанията в Брауншвайг, сочи информацията.
В момента концернът използва различни литиево-йонни батерии за моделите с електрическо задвижване. Golf GTE, e-Golf и Audi A3 e-tron, например, са с батерия на Panasonic, докато Passat GTE използва батерия на Samsung, която е предвидена и за предстоящите коли с електрическо задвижване на Audi.
Германският концерн разработва също така новаторска литиево-йонна батерия, която е около 5 пъти по-ефективна от настоящите. Ако проектът се окаже успешен, бъдещите електрически коли на концерна ще използват далеч по-компактни и по-достъпни като цена акумулатори.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
VW намери начин за направа на достъпен електромобил
Концернът обяви, че унифицирането на батериите съкращава разходите с 66%
21:12 | 27.04.15 г. 2Препоръчан материал от партньор на investor.bg
e-Golf. Снимка: Volkswagen
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Очакваните продажби на жилища в САЩ достигат най-високата си стойност от година насам
-
Експерт: Всички фактори в момента подкрепят поскъпването на златото
-
Централната банка на Арженина понижи основния лихвен процент до 60%
-
„ЕЛАНА Фонд за земеделска земя“ разпределя 100% от преобразуваната печалба за 2023 г. като дивидент
-
Наводненията в Дубай са били с до 40% по-интензивни заради изменението на климата
-
Данните за икономиката на САЩ помрачиха настроенията на борсите в Европа
-
SunPower съкращава над 25% от работната си сила заради спада при покривните инсталации
-
В Русия изчисляват докъде биха стигнали ракетите ATACMS, Байдън обеща помощ "до часове"
-
Сделките с недвижими имоти в Европа спадат до най-ниското си ниво от 13 години насам
-
Л. Хампарцумян: Икономическите последствия от влизане на България в еврозоната са изконсумирани
-
Проблемите с болестите по растенията в Европа се задълбочават
-
Tesla осигури възходящ импулс за S&P 500 въпреки опасенията относно лихвите
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Експерт: Всички фактори в момента подкрепят поскъпването на златото
1 -
Централната банка на Арженина понижи основния лихвен процент до 60%
-
„ЕЛАНА Фонд за земеделска земя“ разпределя 100% от преобразуваната печалба за 2023 г. като дивидент
-
Данните за икономиката на САЩ помрачиха настроенията на борсите в Европа
-
Финансови иновации: Къде стоят AI и машинното самообучение във финансовата сфера?
-
Банковият сектор - по-регулиран от атомната енергетика?
преди 8 години Щом казваш, че там е бъдещето, значи ще ти вярваме отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Бъдещето е в ел.колите и проблема е батериите не само като цена Става въпрос колко енергия се влага за направата и рециклирането Най-важното е да може да се рециклира екологично Отделна тема е зареждането на ел.колите до колко може да издържи мрежата и т.н. не е толкова просто когато всички коли са електрически защото свършва петрола - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1431029987175231,и съм описал основните стратегии https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1436573383287558 отговор Сигнализирай за неуместен коментар