IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Рестартират проекта за нова естакада до терминал 2 на Летище софия

Строителството на съоръжението започна през 2006 г., но спря заради спорове със собствениците на имотите, през които минава, и недостатъчно финансиране

21:32 | 31.07.15 г. 3
<p>
	Резултатите от проверка сочат, че като цяло построеното по съоръжението е в добро състояние. <em>Снимка: Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията</em></p>

Резултатите от проверка сочат, че като цяло построеното по съоръжението е в добро състояние. Снимка: Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията

Плановете за изграждането на нов път с естакада до терминал 2 на Летище София се рестартират. Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е обявило обществени поръчки за проектиране и строителство на съоръжението и за консултантска услуга и строителен надзор, показва справка в регистъра на Агенцията за обществени поръчки.

Общата индикативна стойност на двете поръчки е за 13,67 млн. лева, като само за проектирането и строителството са предвидени 13,4 млн. лева. Финансирането вероятно отново ще е с пари от бюджета на транспортното министерство.

Оферти по процедурата за проектирането ще се приемат от ведомството до 24 септември, а за консултантската услуга – до 23 септември.

Новата пътна връзка е категория градска магистрала от ІІ клас с дължина от малко над километър, като в т.ч влиза и мостовото съоръжение с дължина от почти 350 м. Разрешението за строеж е издадено от регионалното министерство още през 2005 г. и е влязло в сила през 2006 г.

Терминал 2 на Летище София беше открит официално в края на 2006 г., дни преди България да стане член на Европейския съюз (ЕС). До него се планираше да има нов, по-пряк път с естакада, който така и не беше реализиран заради споровете със собствениците на имотите и недостатъчно финансиране. Стойността на проекта с дължина от малко над 1,3 км беше над 8 млн. лева.

Търгът за строителството беше спечелен от „Мостстрой“. През 2006 г. фирмата дори започна работа по обекта, който беше обявен за национален, но беше принудена да прекрати дейностите.

Експерти са направили три проверки на извършените строителни работи в началото на тази година. Констатациите са, че като цяло изградените подпорни стени и стълбове са в добро състояние, но армировката, която е била оставена за продължаване на строителството, е изрязана и открадната. Затова ще се наложи частично разрушаване на бетона за полагане на необходимата нова армировка.

Частично ще се разрушат и някои от изградените вече стълбове, ще се правят корекции и по пилотите на фундаментите на някои от стълбовете. Ще трябва да се разчистят и незаконни депа за строителни отпадъци, които са възникнали в района.

Новият проектант трябва да преправи конструкцията на естакадата, за да може върху нея да се поставят шумоизолиращи огради и предпазни парапети. Ще трябва да се проверят и актуализират и одобрените инвестиционни проекти и да се разработят работни проекти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:28 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

3
rate up comment 11 rate down comment 4
MZ/X
преди 8 години
Метро до терминал 2, нов път до терминал 2, а в същото време Уиз ер стана най-голямата авиокомпания в България и никой нищо не мисли за връзките с терминал 1 от където летят.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 12 rate down comment 1
Jorkata
преди 8 години
Може би за автомобили... знам ли... ;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 6 rate down comment 13
redcretin
преди 8 години
И за къф *** като вече има метро дотам???
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още