IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Водката излиза от мода в САЩ - голямото притеснение на Pernod Ricard

Бърбънът става все по-предпочитан от клиентите

14:56 | 23.08.15 г. 1
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Водката вече не е на мода в САЩ. Идва ред на бърбъна. Това прави производителя на водка Absolut - Pernod Ricard, по-слабо представящ се на най-важния пазар на алкохолни напитки в света, пише Wall Street Journal.

Засега тази промяна не срива печалбата на компанията. Pernod, която притежава множество марки, сред които ирландското уиски Jameson и коняка Martell Marque, все още се очаква да отчете ръст на продажбите и печалбата, когато обяви новите си финансови резултати в четвъртък.

Подкрепяна от ръста в Европа, стабилизирането на продажбите на коняк в Китай и по-високите продажби на местно дистилирано уиски в Индия, компанията се очаква да обяви 7,9% ръст на продажбите до 8,57 млрд. евро. Очаква се 30% на нетната печалба до 1,32 млрд. евро, сочи проучване на FactSet сред 29 анализатори.

Приходите и печалбата са подкрепени и от ниското евро, което прави продажбите в по-силни валути по-високи, когато бъдат обърнати във валутата, в която оперира компанията.

Но в САЩ органичните продажби на Pernod се забавят в момент, в който страната представлява най-голяма възможност за индустрията, докато развиващите се пазари започват да избягват скъпите напитки.

През последните години Pernod разчиташе на страни като Бразилия и Китай, за да увеличи продажбите си, докато нарастващата средна класа в бързо развиващите се страни се насочи към вносните алкохолни напитки. Въпреки това застоят на икономиките в Южна Америка доведе до спад интереса към скъпия алкохол. В Китай антикорупционната кампания нанесе удар върху продажбите на коняк и то особено тежък.

Същевременно в САЩ процъфтява културата на коктейлите, а младежите подновяват интереса си към американския бърбън. Жертва на цялата тази промяна във вкусовете се оказа категорията, в която доминира Pernod - водката вече не е на мода.

В световен мащаб консумацията на водка намаля с почти 2% между 2010 и 2014 г. според IWSR. Същевременно консумацията на уиски се увеличи с почти 17% през същия период.

На най-важния пазар - САЩ, обемите водка през миналата година намаляха с 0,3%, докато продажбите на уиски нараснаха с 2,7%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:45 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 17 rate down comment 1
Hahoto
преди 8 години
Водката пропада, уискито малко надига глава, с процент два, НОарната РАКИЯТА Е НАЙ-ПЕКАНА от всички питиета! Наздраве! :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още