IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Uber спря дейността си в България

Услугата Uber Х е спряна временно в София, заяви генералният директор на Uber за България Димитър Радуков

21:32 | 05.10.15 г. 15
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p style="text-align: justify;">
	<em>Снимка: UberX</em></p>

Снимка: UberX

Платформата за споделени пътувания Uber спря временно дейността си в България, а приложението показва, че в София няма свободни коли. Новината за спирането на услугата беше потвърдена и от директора на Uber за България Димитър Радуков.

„С голямо съжаление бих искал да ви съобщя, че услугата Uber Х е спряна временно в София”, заяви Радуков, цитиран от bTV. „Ние дълбоко вярваме, че София има нужда от такава услуга и ние не сме се отказали от софийския пазар, напротив. Смятаме да търсим варианти и да останем и да предлагаме нашите услуги”, каза още Радуков. 

Това означава, че услугата на практика е спряла работа в страната, защото тя беше достъпна единствено за столицата.

Припомняме, че в края на миналия месец Върховният административен съд (ВАС) потвърди решението на Комисията за защита на конкуренцията, че услугата за превози трябва да "преустанови некоректните практики". За да продължи работа законно, Uber ще трябва да се "преквалифицира" в истинско такси - с боядисани коли, да плаща по-висока цена за "Гражданска отговорност", а колите да минават по-често на преглед. 

Технологичният стартъп е представен с услугата си UberХ в България от 9 декември 2014 г. Чрез платформата пътници правят заявки за споделяне на превоз в рамките на населено място. Шофьорите установяват контакт и си поделят част от разходите за използване на личните си автомобили чрез споделеното пътуване. Компанията имаше около 40 хил. потребители в София. 

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) образува производство срещу „Юбер България“ EOОД с цел да се установи дали компанията осъществява нелоялна конкуренция спрямо таксиметровите превози. Производството е образувано по искане на „О`Кей Супертранс“ АД.  

Припомняме, че през април и Столична община подаде сигнал заради услугата „UberX“, която е алтернатива на градския транспорт и таксиметровия превоз на пътници. Според Столична община сигурността представлява проблем, независимо от твърденията на фирмата, че услугата е изключително сигурна, защото пътникът получава име, снимка и регистрация на автомобила. Общината се обърна към Комисията за становище дали предлагането на услугата превоз на пътници срещу заплащане без нужните регистрации за това не създава предпоставки за нелоялна конкуренция.

От компанията пък твърдят, че предоставят само платформа за алтернативен транспорт, но не и таксиметрова услуга.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:10 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

15
rate up comment 4 rate down comment 1
ratten
преди 8 години
айде довиждане, че почна да ми писва от хленч!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 16 rate down comment 6
misanthrope
преди 8 години
добре де, ама те не предлагат нова регулация. Те просто казват "Искаме регулацията да се промени, така че да можем да работим" Ами могат бе, и сега могат - регистрират се като такси компания, правят си трудови договори с шофьорите , или шофьорите се регистрират като ЕТ и нека си стои софтуерната платформа, извикването, рейтингите и т.н. но те НЕ ИСКАТ ТАКА, именно защото конкурентното им предимство идва от неспазването на регулациите. Ако спазят регулациите, Uber вече няма да е алтернативна транспортна услуга ( каквато те твърдят че не са) а просто такси компания с шарено мобилно приложение, което, както те ( основателно ) предполагат няма да е сериозно конкурентно предимство
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 12 rate down comment 5
MZ/X
преди 8 години
За щастие UBER е нещо много по добро от таксиметровите компании от 90-те години, защото обратната връзка от клиентите прави тяхната регулация с пъти по добра и от най-добрата държавна регулация. Това обаче че са измислили много по добра регулация от държавната не им дава право да работят нелегално и да не спазват съществуващата регулация! Нека да лобират, нека да събират подписи (Аз също ще им подпиша петицията) и да постигнат промяна на регулацията след което да могат да работят легално!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 11 rate down comment 2
MZ/X
преди 8 години
Ква отговорност ? Те и шофьорите предоставят алтернативен транспорт, а не таксиметрова услуга. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Всяка таксиметрова компания е алтернативен транспорт на другата! Каква точно разлика виждаш между предоставяната услуга от шофьорите на UBER и шофьорите на традиционните таксиметрови компании? Срещу пари те закарват от точка А в точка Б с автомобил, като точка А и Б се определя от пътника. По всички правила на логиката UBER си е таксиметрова услуга. Беспорно по добра и по гъвкава, но все пак таксиметрова услуга!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 11 rate down comment 1
misanthrope
преди 8 години
И онзи ден ми обяснявахте така, когато писах, че държавата може да спре Uber за два дена и че до 10 год. или ще изчезнат или ще станат нормална такси компания. Оказа се, че не са 10 год. а 10 дена
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 6 rate down comment 1
misanthrope
преди 8 години
aaaa много на място. Точно това е - 90тте. Правила никой не спазва, всеки бачка на черно, на час, каквото намери, крие осигуровки, крие данъци, уволняват го през ден.. пълна свобода и готовност даже без пари да работиш само и само да хванеш някой клиент... Абе като се замисля, май не беше много добре а?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 9 rate down comment 1
Sakamano
преди 8 години
Това не е никакъв прогрес, ами връщане към 90-те години, когато се появиха първите частни таксита. Разбира се, вече малко хора помнят онези диви и свободни от регулации времена. Возеха ни в катафалки на по 20 и повече години в по-лошо техническо състояние отколкото беше състоянието на пътищата. Повечето таксита дори нямаха апарат, ами шофьорът ти смята нещо по километража (ако не си проявил благоразумието да се спазариш предварително за цената) и плащаш колкото ти каже. Ако се осмелиш да протестираш, рискуваш да повика банда бакшиши и да те спукат от бой.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 23 rate down comment 7
Спящият бик
преди 8 години
Не се гаси туй, що не гасне - не може да се спре прогреса. Нито файтоните спряха трамваите, нито машинописките спряха компютрите. И бакшишите няма да спрат Uber!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 8 rate down comment 0
kalendar
преди 8 години
да бе, викат им милиционери на тия;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 15 rate down comment 2
misanthrope
преди 8 години
Ама не искат да го пуснат без пари а? Въпреки че "не са таксиметрова услуга" не искат без пари. А иначе, аз отдавна бях писал тук, че то в Москва го има това от 20 год. без никакъв Uber. Просто вдигаш ръка на улицата и някоя кола спира - няма такси, няма табели ... нищо. Казваш за къде си, човека ти казва цена, ако си съгласен, качваш се и това е . На кой психопат ще налетиш си е твой проблем. Един познат се беше качил така в Москва, човека извадил една синя лампа из под седалката, сложил я отгоре и го откарал по местоназначение с буркан, летейки със 100 в насрещното.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още