IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

НАП: Данък „уикенд“ няма да се отлага с година

Очакваните приходи от този данък за хазната ще са поне 100 млн. лева, коментира Росен Бъчваров

14:44 | 12.02.16 г. 9
Автор - снимка
Редактор
НАП: Данък „уикенд“ няма да се отлага с година

Постигнат e консенсус с бизнеса за прилагането на данък „уикенд“. Прилагането му няма да бъде отложено с една година. Това коментира говорителят на НАП Росен Бъчваров в предаването „Бизнес старт“ по Bloomberg TV Bulgaria.

„Ние продължаваме да очакваме компаниите да разпределят съотношението лично и служебно ползване по отношение на тези активи и да начислят и внесат данък за личното ползване“, заяви Бъчваров.

Според консервативните прогнози на НАП очакваните приходи от този данък за хазната ще възлязат на минимум 100 млн. лева.

На срещата в Министерство на финансите вчера е взето решение да се предприемат две съществени мерки – да се поиска дерогация от Европейската комисия, така че поне по отношение на превозните средства да бъде законово фиксиран по-малък размер на данъчния кредит, и още в близките седмици или месеци да се приеме законодателство, с което да се урегулира по един по-прост нормативен начин облагането на непаричния доход на физическите лица, посочи той. 

Целта на НАП не е да следи разпечатки на мобилни телефони и да изчислява кои са служебни и кои лични разговори, коментира Бъчваров. Целта на НАП е да насърчи бизнеса да изпълнява законовите изисквания сам.

Приходната агенция няма да се занимава с контролни мерки по отношение на движими вещи и в случаите, в които ревизията или проверката ще струва далеч повече отколкото потенциалния приход, посочи още той. Крайно неприемливо е обаче една фирма да има по 7-8 автомобила и недвижими имоти, които не са използвани за бизнес нужди. Около 400 милиона лева през 2014 година е стойността на покупката на леки автомобили, купени от фирми, информира Бъчваров и посочи, че тази практика трябва да спре.

Ще има допълнителни инструкции и гаранции, че никаква форма на данъчен произвол, което притеснява бизнеса, няма да се случи, гарантира Бъчваров.

Очаква се до края на годината да има уредба, която казва, че когато юридическо лице купува автомобил, ще ползва като данъчен кредит 50% от ДДС, обясни Бъчваров, като уточни че предстоят анализи как точно ще се случи. Промяната ще възстанови справедливостта, коментира той и допълни, че това е справедлив данък за милиони европейци, а „това, че за нас се е превърнало като част от манталитета да искаме фактура за всеки личен разход, е по-скоро аномалия“.

Бившият премиер Пламен Орешарски също коментира в интервю за Bloomberg TV Bulgaria данък „уикенд“. Според него данък „уикенд“ е дребен въпрос и не това е големият проблем на фиска. Той не може да се счита за удар срещу бизнеса, но събираемостта му ще е трудна и фискалният ефект ще е незначителен, посочи Орешарски.

Още от видеото вижте в Bloomberg TV Bulgaria

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:59 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

8
rate up comment 0 rate down comment 0
Тава е
преди 8 години
В повечето неща си прав и те приветствам, но:"Не може трошки на по 20г. без катализатори и замърсяващи навсякъде да са с по-ниски данъци отколкото нов автомобил с евро5" е БИЗНЕС КАПАН! Чисто инженерно, 70% от горивото на съвременните возиласе изхвърля като замърсител.....гумите и спирачките също отделят замърсители. Точно догмите и стремежа към свръх печалби спират прогреса и ....измислят нови данъци.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 20 rate down comment 3
Dies Irae
преди 8 години
Това не се прави защото тогава държавата и общините трябва да подменят трошките наречени тролейбуси които се влачат по пътищата и са по стари от хората които ги карат.Второ проблемът не е в размера на данъците, а в това, че хората не искат да плащат защото знаят, че полза няма.Неработещо МВР ( статистически институт само водят статистика), Държавна администрация (всички на държавна работа само харчат пари не генерират и 1 лев) Тотално безполезни управляващи (огромен разход полза никаква).Но по същия този закон всички депутати и управляващи трябва да почнат да плащат сами винетки, гориво и разходи за транспорт които правят от техния джоб, а не нашия ( защо никой не повдигна този въпрос досега не е ясно) След като отиване до работното място с фирмена кола ще се води личен разход то тогава следва, че депутат Х ползвайки кола на парламента за да стигне от тях до парламента или до мястото си на избиране е личен разход не служебен. Помислете малко и кажете вие какво мислите?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 18 rate down comment 0
misanthrope
преди 8 години
Oтчаяние по-скоро. Емитираха яко дълг, енергетиката е с огромни дългове, крепим фиска и не остана за крадене, за това пълна мобилизация да съдерем от кого каквото може
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 14 rate down comment 0
moni_5
преди 8 години
Ако съответните дътжавни органи малко се напрегнат да намалят контрабандата позата за бюджета ще бъде МНОГО ПОВЕЧЕ ОТ 100 МИЛИОНА ЛЕВА. Това са глупостите на герб за да тормозят малкия бизнес. Да проверят колите на пеевски, видях го с 2 джипа и една лимузина Мерцедс ЕС класа. Трите коли струват като нови около милион. Да започнат от големите, тогава и резултатите ще са големи
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 13 rate down comment 4
mnz
преди 8 години
И ти си прав, аз съм за вдигането на данъците за старите автомобили, така и трябва да е. Не може трошки на по 20г. без катализатори и замърсяващи навсякъде да са с по-ниски данъци отколкото нов автомобил с евро5. Това трябва да се оправи. Отделно, може да се помисли да погледнем дори Румъния и да се намали ДДС-то за храни и лекарства. Не знам що за цинизъм е положението в момента с 20%ДДС за хляб и освободени от ДДС джипове и яхти. Просто не може да продължава по този лицемерен начин.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 18 rate down comment 7
misanthrope
преди 8 години
И кво?В една държава, в която данъка за нов автомобил е 2 пъти по-голям от данъка за стар барутарник нов внос от ИталияВ една държава, където автопарка е със средна възраст 20 год.В една държава, в която нема паре за хляб, ама задръстванията са космически.А? Ко шъ кайш?Теглененто на ДДС е тегава работа пич, това е ПРИСПАДАНЕ най-често.Това от друга страна значи, че има работещ бизнес, създаващ БВП. растеж, работни места, внасящ ДДС, което си е намалил с някаква мижава сума.Ходи си събери ДДСто за 80 милиона и тези хора, които всеки месец ти ВНАСЯТ ДДС, и са си го намалили с там.. ДДСто за колата, ще им писне и ще ти покажат среден пръст. И ще ви дойде тогава акъл и с безработица и с приходи от ДДС и с всичко.Светва ли в мрака, или не?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 13
mnz
преди 8 години
Посоката е правилна, скоро гледах статистика, че около 95% от продажбите на нови автомобили у нас са на фирми. Отделно, както казва човека, 400млн.лв. са само автомобилите закупени от фирми у нас на година. Това е 80млн.лв. ДДС, което се връща, за да може автомобилите да са без ДДС. Верно, някои от тях може да са за дейността, но масово не са, отделно всички роднини също ползват освободени от ДДС автомобили през фирмата.Ако погледнем и имотите и яхтите, и другите стоки на лукса, сметката може да е умопомрачаваща. Всичко това е освободено от ДДС в една държава, където и хляба се облага с 20% ДДС, а държавата е на дъното на ЕС по стандарт на живот.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 12 rate down comment 0
misanthrope
преди 8 години
Каза си го в прав текст. 400 милиона за коли УХАААА 80 милиона за нас значи. ТЕ ТАВА!Добре ама, каквато и да я съчини, няма как да обложи вече купените и за това е зора. Ако променят да се признава 50% данъчен кредит, добре, ама ще е от тук нататък, а убавец мамин иска да нацепи вече купените, щото това ще е голям и постоянен приход.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още