IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Стратегията на Procter & Gamble да се фокусира в основните си марки дава ефект

Компанията отчете по-висока печалба за тримесечието

18:31 | 25.10.16 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Procter & Gamble (P&G) отчете по-висока печалба за тримесечието от очакваното благодарение на съкращаването на разходи и силното търсене на нейните продукти за дома, бебешките и дамските серии, предава Ройтерс.

Акциите на компанията повишиха стойността си с 3,4% до 87 долара преди старта на борсовата търговия във вторник. P&G разпродава непечелившите си марки и се фокусира върху основните си брандове като Tide, Pampers и Gillette, за да възстанови своите забавящи се продажби.

Компанията продаде 41 от своите марки, в това число Clairol и Wella, на Coty Inc за 12,5 млрд. долара по-рано този месец.

Освен това P&G съкращава разходите си в рамките на план за спестяването на 10 млрд. долара през следващите пет години, след като успя да постигне същото през предходните пет.

Компанията планира да реинвестира значителна част от сумата в продукти и подобряване на пакетирането, в проучвания и развитие, както и в разширяване на продажбите си, заяви главният финансов директор Джон Мюлер.

Нетните приходи от продажби са достигнали 16,52 млрд. долара през първото фискално тримесечие, завършило на 30 септември, като са надминали средната прогноза на анализаторите за 16,49 млрд. долара според Thomson Reuters I/B/E/S.

Продажбите във Великобритания, най-големият европейски пазар на P&G, са спаднали с 2% през тримесечието, твърди Мюлер.

Британският вот за напускане на Европейския съюз доведе до срив в стойността на паунда, а това накара производителите на потребителски стоки като конкурента на P&G - Univelever - да повишат цените в страната.

Мюлер отказа да коментира ценовата стратегия на P&G, но заяви, че Великобритания продължава да бъде “много предизвикателен пазар”.

Нетната печалба на компанията е нараснала до 2,71 млрд. долара, или 96 цента на акция, от 2,60 млрд. долара, или 91 цента на акция година по-рано.

Като се изключат някои елементи, P&G е спечелила по 1,03 долара на акция от продължаващи операции, надминавайки средната оценка на анализаторите за 98 цента на акция. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:55 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 0
RealUser
преди 7 години
Тези са гадове! Избягвам им нещата! В това число и акциите :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 0
ABBA
преди 7 години
Ееее, баце, нямаш медия. Така ще насочваш баламурниците в посока, коя си щеш. Дезинформацията в днешния измамен век е голяма работа.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още