IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

В Щутгарт през 2018 г. влиза частична забрана за движение на дизелови автомобили

Става въпрос за коли, които не изпълняват критериите Euro 6, при това в определени дни, когато има опасно високо замърсяване

17:06 | 21.02.17 г. 6
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Oт 2018 г. в германския град Щутгарт влиза забрана за някои дизелови автомобили, съобщи Frankfurter Allgemeine Zeitung. Тогава в столицата на южната провинция Баден-Вюртемберг в определени дни няма да могат да се движат дизелови коли, които не изпълняват най-строгите изисквания за вредните емисии, а именно – Euro 6.

Става въпрос за забрана за движение на такива автомобили по пътни артерии, където има сериозни проблеми с фините прахови частици. Това може да означава забрана за движение на десетки хиляди дизелови коли в продължение на дни наред. 

Забраната е следствие от редица мерки за подобряване на качеството на въздуха в Щутгарт. В Баден-Вюртемберг управлява коалиция от Зелените заедно с Християндемократите (CDU). Премиерът от Зелените Винфрид Кречман защити забраната, която до момента е най-строгата мярка за борба със замърсяването с фини прахови частици

Тя ще влиза в сила в дните, когато се издава предупреждение за опасност от фини прахови частици. Само от началото на тази година е имало 30 такива дни. Максимумът, заложен в европейските разпоредби, е за наличие на 50 микрограма на кубически метър. Ако тази стойност се надвишава повече от 35 дни в годината, властите може да очакват наказателни мерки от страна на европейските институции. През 2016 г. например имаше 63 дни, в които максималната стойност е била надвишена. Освен фините прахови частици в Щутгарт проблем представлява и азотният диоксид.

По данни на местните власти в града по улиците на Щутгарт се движат 107 хил. дизелови автомобили, като 73 хил. от тях на изпълняват критериите от Euro 6. Властите в провинцията очакват, че за 20% от засегнатите автомобили ще има изключения. FAZ посочва обаче, че има и много автомобили, които не са регистрирани в Щутгарт, но всеки ден идват от съседни градове в столицата на Баден-Вюртемберг, затова ограниченията ще са валидни и в някои близки населени места.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:39 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

6
rate up comment 6 rate down comment 1
KPetkov
преди 7 години
Бъдещето са. Около 2040 г. се очаква да навлязат масово и то след като силово забранят другите. А и да не забравяме, ако до 2040 г. в ЕС все още са останали някакни членки освен България.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 5 rate down comment 3
KostadinovK
преди 7 години
Новите ел. котлоните са бъдещето ако погледнеш по-далеч от носа си. Има много ограничени хора :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 10 rate down comment 3
majnata
преди 7 години
Е то върху туй стадо от 33а нанасам се експериментират...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 12 rate down comment 2
KPetkov
преди 7 години
Опитват се да пробутат новите ел. котлони на колела, като всяка мода. Допреди 7-8 години даваха данъчни облекчения за дизели, защото отделяли по-малко СО2 от бензинките. Хората накупиха дизелите. Сега пък ФПЧ отделяли дизелите. И тези хора управляват стадото.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 9 rate down comment 4
majnata
преди 7 години
Опитват колко е дълбока водата и колко ше търпят циментените кратуни ... евро 6 ! Евро 10 не щат ли , търсят под вола теле ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 11 rate down comment 4
KPetkov
преди 7 години
По принцип, хубаво е да забранят политиците като цяло. Не може 10% най-некомпетентни хора да управляват останалата част от човечеството.http://***.thegwpf.com/europes-green-madness-dieselgate-was-a-political-disaster/
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още