IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Boeing планира да отвори първия си европейски завод във Великобритания

Инвестицията в завода ще бъде на стойност 20 млн. паунда

13:41 | 24.02.17 г. 10
<p>
	Компютърно изображение на планирания завод. <em>Снимка: Boeing</em></p>

Компютърно изображение на планирания завод. Снимка: Boeing

Американският производител на самолети Boeing планира да отвори първия си завод в Европа в Шефийлд, Северна Англия, с което показва вот на доверие в производствените възможности на Великобритания, докато тя се подготвя да излезе от Европейския съюз, съобщава Bloomberg.

Заводът на стойност 20 млн. паунда (25 млн. долара) ще доставя части за Boeing 737 и 777, специализирайки в системи за задвижване, които отварят и прибират задкрилките на самолета в различни етапи от полета.

Ходът дава тласък на плановете на Boeing да увеличи собственото си производство на компоненти за системите за задвижване, за да засили производителната си ефективност, да разшири контрола върху качеството и да намали разходите за вериги за доставки, казва американската компания в изявление от петък. В завода, разположен на площ от 2300 кв.м, първоначално ще бъдат ангажирани 30 души, като наемането им ще започне следващата година.

„Решението да започнем производство на скъпи компоненти във Великобритания е стъпка към промяна в нашата ангажираност и още един пример за ангажимента на Boeing тук да расте“, казва председателят на Boeing Europe Майкъл Артър в изявлението.

Конкурентът на базираната в Чикаго компания – Airbus, фокусира цялата се дейност по изграждането на крилата на самолетите си във Великобритания. Дизайнът и част от производството се изготвя във Филтън, близо до Бристол, където работят 4000 души, а сглобяването се прави в Бротън, Уелс, където са ангажирани още 6000 души.

Заводът на Boeing ще бъде разположен в Advanced Manufacturing Research Centre в Шефийлф, където McLaren обяви този месец, че ще премести производството си на шасита от Австрия през 2019 г. след построяването на завод за 50 млн. паунда. Този ход ще намали експозицията на британския производител на автомобили към потенциални мита на авточасти след Brexit.

Макар че за Boeing вече работят 2000 души във Великобритания, всички те са извън сферата на производството – обучение, продажби и услуги, включително поддръжка, фокусирана основно върху платформите за отбрана, като хеликоптера Chinook.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:37 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

10
rate up comment 2 rate down comment 0
dakl
преди 7 години
Да, във Великобритания може , но не например в Прага, Варшава или София. И едва ли е просто случайно. *** ще трябва да се конкурираме с китайците в ширпотреба, а богопомазаните да бъдат лидери във високите технолигии и производства. Съдбата на всеки слуга и прислужник, нали?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 7 rate down comment 0
KPetkov
преди 7 години
"цехче за някви дреболии" - те хората са писали: "Заводът на стойност 20 млн. паунда (25 млн. долара) ще доставя части за Boeing 737 и 777, специализирайки в системи за задвижване, които отварят и прибират задкрилките на самолета в различни етапи от полета".Първо ще пробват, ако сработи, сработи, ако не бият шута на завода, отписват 20М и изчезват. Все пак първи завод в Европа. Защо не избраха например Германия, Франция или моя личен избор - България. Предполагам нищо общо с визитата на Мей в САЩ и "подкрепата" на Тръмп за ЕС.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 10 rate down comment 1
Стоян Петров
преди 7 години
Че е цех виждаме всички. Но че не ги интересува евтината работна ръка говори факта, че отварят"завода" в Шефийлд а не във Видин.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 7 rate down comment 1
khao
преди 7 години
Все пак автоматизация, роботизация и други подобни "-ации". Все пак от 20 години слушаме, че това е бъдещето.---- хубуу слушате, а осмисляте ли ? с 20 милиона ще е яката автоматизация. по скоро ще е цехче за някви дреболии ... хората искат да ползват евтината раб. ръка която иде след брекзита ... но само 30 човека, щото по последно проучване само на толкова им се работи
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 9 rate down comment 1
khao
преди 7 години
Все пак автоматизация, роботизация и други подобни "-ации". Все пак от 20 години слушаме, че това е бъдещето.---- хубуу слушате, а осмисляте ли ? с 20 милиона ще е яката автоматизация. по скоро ще е цехче за някви дреболии ... хората искат да ползват евтината раб. ръка която иде след брекзита ... но само 30 човека, щото по последно проучване само на толкова им се работи
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 5 rate down comment 1
Ivan.r
преди 7 години
и стабилност има
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 7 rate down comment 1
ratten
преди 7 години
да не бързат
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 7 rate down comment 1
KPetkov
преди 7 години
Е ти нали не очакваш да правят частите на ръка. Все пак автоматизация, роботизация и други подобни "-ации". Все пак от 20 години слушаме, че това е бъдещето.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 10 rate down comment 2
lyusien
преди 7 години
Чак пък завод С 25 милиона инвестиции и 30 човека персонал прилича по скоро на малък цех за производства на няколко детайла за Боинг Но все пак е по добре от нищо
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 9 rate down comment 3
KPetkov
преди 7 години
Тия забравиха за Брекзит. Да дойдат в България. Ниски данъци, никаква корупция, хубави пътища, съдействаща администрация, интелигентни политици. Абе рай за инвеститорите.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още