IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Няма държавна политика за преход към електромобили, смята експерт

Без данъчни облекчения има условия за експлоатация на вредни за атмосферата автомобили, заяви журналистът Иля Селиктар

11:48 | 10.08.17 г. 15
Няма държавна политика за преход към електромобили, смята експерт

В България липсва помощ от държавата по отношение на обновяване на парка от автомобили с електромобили. В българските държавни и общински органи битува изкривена представа за социална справедливост. С данъчната политика създаваме условия за експлоатация на вредни за атмосферата автомобили. Това коментира журналистът Иля Селиктар в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

Той напомни, че освен паркиране в синя зона и няколко зарядни устройства, все още липсва инфраструктура за зареждане на устройствата.

Селиктар смята, че в държавния бюджет трябва да има перо за внедряване на автомобили, отделящи по-малко вредни емисии във въздуха. Той напомни, че в ЕС има програми за обратно изкупуване на автомобили при покупката на нова кола, при които има финансови изгоди за стимулиране на хората.

„Електромобилите са много скъпи, но в България се забелязва тенденция с внасянето на електромобили втора ръка, посочи журналистът.– Плюсът на електромобилите втора ръка е изравнената цена с втора ръка класически автомобили. Минусът е, че старите собствениици се освобождават от тях заради известни страхове по отношение на живота на акумулатора.”

По думите му най-големият разход, свързан с електромобила, е “замяната на неговия акумулатор, който струва около 5-10 хил. евро“.

Журналистът се надява поне Столична община да вземе мерки за облекчаване на експлоатацията на електромобилите за техните собственици.

„Доколко финансово имат възможност държавата и общините да направят програма за подкрепа на внедряването на електроавтомобилите“, риторично попита той.

Иля Селиктар съобщи, че все още над 97% от автомобилите в света са с двигатели с вътрешно горене.

„Има натиск от страна на политиците  и екоорганизациите към намаляване на тяхното участие в транспортта и особено на дизелите особено след скандала „Дизелгейт“, каза той и информира, че големите производители на дизелови двигатели ще плащат сериозни глоби, както и разходите по връщането на пет милиона автомобили в Германия.  

Селиктар обяви, че някои от вносителите на германски коли в България вече пишат писма до собствениците да проверяват по „винт номера“ в специални списъци дали автомобилите им подлежат на ремонт.

Той напомни за идеята на Еврокомисията да се въведе изискване да има квоти за електомобили за самите автопроизводители. Селиктар обясни, че такава мярка в Китай вече работи и там се търгуват такива квоти.

Той е убеден, че промяната на замяна на автомобили с двигетели с вътрешно горене с електромобили ще дойде и в България.

„Забраната вече е анонсирана в Германия и Франция, а в Норвегия улесненията за електромобилите засягат различни облаги, свързани с липсата на данъци, улеснено движение по буслентата, безплатно превозване на фериботите“, посочи той и препоръча политическа воля на българските управляващи за промяна на ситуацията.

Защо само един от виновниците за „Дизелгейт“ в САЩ е в затвора? Какви са изискванията за екологичните характеристики на двигателите с вътрешно горене? Какви мерки трябва да предприемат държавата и общините за по-лесното внедряване на електромобилите? Вижте повече във видеото!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:47 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

5
rate up comment 3 rate down comment 4
bghighlander
преди 6 години
Не бях чел от теб нещо разумно! Имаш проблясъци!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 11 rate down comment 4
KPetkov
преди 6 години
ОПЕК точно са си на свободния пазар. Ако искаш си купуваш, ако искаш не си купуваш. Шистаци в САЩ колкото искаш, верно барела 100 долара, но това си е пазара.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 7
khao
преди 6 години
питай ОПЕК :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 16 rate down comment 4
KPetkov
преди 6 години
Защо не оставим свободният пазар да си свърши работата. Какво е това пискане за данъчни облекчения. Мине, не мине някой друг ден и данъчни облекчения за това, субсидии за онова.Какво стана с добрия стар свободен пазар?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 11 rate down comment 0
khao
преди 6 години
защо изкарвате някви хора да се изказват по непонятни за тях теми ? журналистът Иля Селиктар, НЕ Е експерт ! чист лаладжия е
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още