IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Технология на Siemens превръща камионите почти в тролеи

Компанията ще изгради електрическа магистрала в Германия, а концепцията eHighway идва с ниско потребление на енергия и по-малко вредни емисии

14:31 | 14.08.17 г. 11
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Siemens AG</em></p>

Снимка: Siemens AG

Германският конгломерат Siemens е получил поръчка от германската провинция Хесен за изграждане на надземна контактна линия за електрифициран товарен транспорт върху десеткилометров магистрален  участък. Линията ще доставя енергия за електрическо задвижване на хибридни камиони, съобщи компанията.

За пръв път Siemens  представи своята концепция за електрическа магистрала (eHighway) през 2012 г. Системата ще бъде инсталирана на федералната магистрала А5 между двата транспортни възела Zeppelinheim/Cargo City Süd край летището във Франкфурт и Дармщад (Darmstadt/Weiterstadt).

Това ще е първият тест за eHighway на обществена магистрала в Германия. Siemens ще отговаря за планирането, изграждането и като опция - за поддръжката на системата. Тя се изгражда като част от съвместния проект "Електрифициран иновативен тежкотоварен транспорт по автомагистрали" (ELISA) на германското федерално Министерство на екологията, опазването на природата, сградите и ядрената безопасност (BMUB). Компанията Hessen Mobil, отговаряща за управлението на пътищата и транспорта в Хесен, ръководи проекта.

Електрическата мрежа е два пъти по-ефикасна от двигателите с вътрешно горене. Това не само означава намаляване наполовина на потреблението на енергия, но и значително намаляване на замърсяването на въздуха.

Основният елемент на системата е интелигентният пантограф на камионите, комбиниран с хибридна задвижваща система. Машините, оборудвани със системата, се движат без вредни емисии благодарение на електричество от надземната линия и автоматично преминават към хибридно задвижване по пътища без такива линии.

Вижте още технологични новини във видеото на Bloomberg TV Bulgaria!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:27 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

11
rate up comment 0 rate down comment 0
khao
преди 6 години
умирам от кеф да гледам как неграмотни хора да се изказват за технически решения ... това решение щеше да е хубаво преди да се появят чисто електрически и автономни камиони, по надолу съм обяснил защо за тези които разбират текст ! само съм изпуснал че горното решение е доста опасно с тия открити жици ! сечи дърва и не се занимавай с ток :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 5 rate down comment 2
nobel
преди 6 години
В София има тролейбуси откак се помня, а всъщност и доста преди това. Те са по-евтини, по-икономични и много по-лесни за обслужване. Но има и автобуси и все още първите не могат да изместят вторите, които са много повече. Причината е чисто техническа и се дължи на относително сложната контактна мрежа, която не може да бъде разположена навсякъде и всеки завой или кръстовище си е проблем. Има и доста трамваи и въпреки всичко димящита автобуси си остават основният вид транспорт.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 6 rate down comment 2
nobel
преди 6 години
Решението разбира се може да се окаже и удачно, но при едно условие - ако получи масово разпространение. А камионите разбира се ще могат да се изпреварват, както съвсем ясно си личи от снимката, където единият камион е със свалени пантографи и изпреварва другия. Но за да има икономически смисъл ще трябва да се опънат доста жици и доста камиони да станат хибридни, за да може да се изплати капиталовложението. Съществува и въпросът как точно водачът ще си плаща тока, който е изразходвал. За камиони като тези на снимката става дума за доста киловати.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 0 rate down comment 3
khao
преди 6 години
ще пусне на бензин докто го изреже :):) и после пак в коловоза :):)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 2 rate down comment 3
khao
преди 6 години
а що требва да се изпреварват ? :) таман ще им отнемем правото да са джигити :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 1 rate down comment 4
khao
преди 6 години
не е лошо, но е леко закъсняло. към днешна дата по добре изцяло автономен ел. камион, пък ако ще и само 200 км да минава с едно зареждане, като е автономен и без шофер, сам ще си спира и чака зареждането, че даже може да се направят да работят само през ноща, на нощен ток :)...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 0 rate down comment 4
Стоян Петров
преди 6 години
Как точно ще се разминават? Ако трябва да бъдем авангардисти, мога да предложа камион на електромагнитна възглавница.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 5 rate down comment 2
georgi_shum
преди 6 години
Напротив, решението има своя потенциал и може да се окаже доста успешно. Особено за транспортиране на товари от и за пристанища на къси и средни разстояния до към 200-250 км. Много малко предприятия имат директен достъп до ЖП инфраструктура а път има до всяко. Ако действително камионите станат хибридни и ако разходите се вържат, решението може да е доста удачно.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 5 rate down comment 4
khao
преди 6 години
железопътният транспорт в света в момента е в упадък-----------незнам от къде стигна то този грешен извод :):) даже твоя любимец Мъск прави влак и иска да копа тунели :):)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 4 rate down comment 3
nobel
преди 6 години
... отговора на въпроса е ВЛАК!-----------------------------------Много разумно предложение. За съжаление човеците рядко се вслушват в гласа на разума и логиката и железопътният транспорт в света в момента е в упадък. Влакове има от 1825-а и дълги десетилетия те са били единственият начин за превоз на тежки товари и пътници на големи разстояния. По тази причина са били построени толкова много железопътни линии, че половината от тези, съществували някога в Щатите и Канада вече са затворени. За съжаление дължината на линиите и делът на ж. п. транспорта намаляват почти навсякъде по света. Включително и у нас.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още