IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Южноафриканците загърбват скъпото вносно уиски

На преден план излизат местни марки бренди благодарение на по-ниските си цени

15:39 | 13.10.17 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Южноафриканците се пренасочват все повече от вносните големи брандове уиски към редица създавани в страната марки бренди, предава Ройтерс.

Тенденцията, подхранвана от икономическата стагнация, която задушава разходите, доведе до първото увеличение на покупките на бренди от повече от десетилетие и до спад на продажбите на по-скъпото уиски.

Това е неочакван обрат за страна, към която мултинационалните компании Pernod Ricard и Diageo се насочиха заради възможностите за голям растеж на техните марки уиски и от години се радват на скок на продажбите сред развиващата се средна класа. Pernod Ricard продава повече Jameson в Южна Африка, отколкото в която и да е част на света освен САЩ. 

Брендито все още изостава от своя конкурент в надпреварата за спиртна напитка номер едно с известна разлика – 32 млн. литра продадени годишно спрямо 39 млн. литра уиски. Но разликата е намаляла почти наполовина от 2014 г. насам.

"В кварталното заведение двойно бренди се предлага на същата цена като единичен Jameson”, коментира 36-годишният Фред Бестър, който е консултант по продажби за технологични стартъпи в Йоханесбург. „Ето защо сега пия бренди“.

И все пак международните компании отвръщат на удара. Те променят фокуса си към по-достъпни марки уиски.

Pernod Ricard не разкрива резултати по страни, но посочва, че брендито отнема от пазарния ѝ дял в Южна Африка заради по-ниската си цена.

Холивудският актьор Дон Чийдъл може да бъде видян как отпива Chivas Regal на голям билборд, разположен на един от най-натоварените пътища в страната.

Pernod Ricard също залага на по-сериозна маркетингова компания за своя по-достъпен премиум бранд Ballantine’s. Тя се опитва да привлече потребителите с „подаръчни пакети“, коментират от фирмата – обикновено с безплатна стъклена чаша или две при покупка на бутилка.

Британската Diageo, която е играч номер едно на пазара, отчита 6% спад на обема на продаденото уиски за миналата година. Но твърди, че тази година се възползва от пускането на Johnnie Walker Green Label в страната, който е по-достъпен от Blue Label. За сравнение той струва 47 долара, а Blue Label – 160 долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:13 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
majnata
преди 6 години
"Johnnie Walker Green Label е по-достъпен от Blue Label. За сравнение той струва 47 долара, а Blue Label 160 долара."Хахаха...тоя долар вече съвсем нищо не струва...преди 150 години за 160 долара сигур ше са купували цялата кръчма , барабар с кръчмарката !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още