ХипоКредит АД свиква годишно общо събрание на облигационерите, предлагайки им да намалят лихвата до 3,9% годишно от 7,5% в момента, съобщи БФБ-София. Събранието е насрочено за 27 юли 2016 г. в София.
Компанията опита да намали лихвата по облигациите си до 0,85%, предлагайки на облигационерите и дял от печалбата си, но това не беше прието.
Събранието е за емисията облигации с борсов код 9RTD и ISIN код BG2100038079, чийто размер текущо е 4,122 млн. евро.
ХипоКредит АД също така иска удължаване на срока на емисията облигации с 3,5 години от 18 декември 2017 г. до 30 юни 2021 г. и периодът на лихвено плащане да бъде 12-месечен на 30 юни.
Предлага се и бонус от печалбата на свързаните лица ХипоКредит АД и Кредитекс ООД, но толкова, че заедно с лихвата да не е повече от 6% годишно върху непогасената главница на емисията облигации.
Нетната загуба на ХипоКредит АД за 2015 г. е 1,28 млн. лв., а за 2014 г. е отчетена загуба от 1,52 млн. лв. Така собственият капитал към 31 декември 2015 г. намалява до 6,6 млн. лв. и е под основния от 7 млн. лв.
В същото време вземанията по търговски заеми възлизат на 14,3 млн. лв., „други материални активи“ са за 5,6 млн. лв., а съдебните и присъдени вземания са за 7,36 млн. лв. към края на миналата година. Активите са за общо 29,5 млн. лв., а основните задължения са към облигационери (20,4 млн. лв.) и свързани лица (2,26 млн. лв.).
ХипоКредит АД отпуска основно дългосрочни ипотечни кредити на малки и средни фирми.
Материалът е с аналитичен характер и не е препоръка за покупко-продажба на ценни книжа.
Свързани компании:


МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?