Министерството на туризма иска средствата за национална реклама през следващата година да са 14 милиона лева. Това съобщи днес във Варна министърът на туризма Николина Ангелкова, която участва в среща с представители на местната власт, националните курорти и туристическия бранш.
По думите й увеличението, което иска министерството, е почти тройно, съобщи БТА. През тази година средствата за национална реклама са 5 милиона лева. Ангелкова каза, че за да бъдат осигурени повече средства за реклама, е необходимо всички да бъдат убедени, че това е правилното решение. По думите на министъра по тази причина националната програма за реклама за следващата година се
обсъжда сега.
Министърът коментира още, че през тази година очаквано най-големият спад на туристи ще е от руския и украинския пазар. По думите й към момента средно този спад е около 20 процента. Ръст 10 процента се очаква на туристите от Полша, а на гостите от Израел ръстът е с 22 на сто.
Туристическият бранш вече изпитва сериозен недостиг на качествени кадри и са необходими спешни мерки за разрешаване на проблема. Около това мнение се обединиха днес във Варна участниците в дискусия, посветена на проблемите на сектора, на която присъства министърът на туризма.
"Сезонът става все по-къс и няма как да задържим качествени кадри, ако ги наемаме само за по 4 месеца", посочи Ивелина Грозева от "Албена" АД. Георги Щерев от Съюза на хотелиерите в "Златни пясъци" допълни, че в бюрата по труда са регистрирани само нискоквалифицирани хора, които не могат да бъдат наемани.
Елена Косева от "Св. Св. Константин и Елена" отчете от своя страна, че би трябвало да се помисли за облекчаване изискванията при наемане на работна ръка от страни извън ЕС, като посочи конкретно привличане на хора от Украйна и Молдова.
Според Георги Николчев от "Слънчев бряг" АД е необходимо министерството да направи кръгла маса, посветена на проблема с кадрите, на която да се види опитът и на други държави.
Освен това представителите на комплексите бяха единодушни, че трябва да се променят правилата за концесионирането на плажовете. Те настояха пред министъра и размерът на концесионните такси да бъде намален.
„Не може цената на чадър и шезлонг да е по-висока от тази на нощувка със закуска“, посочи Георги Щерев.
По време на дискусията бе поставен и проблемът със свлачищата по Черноморието. Ивайло Чаварганов от "Златни пясъци" АД посочи, че има реална опасност комплексът да бъде откъснат, тъй като пътят Варна - Кранево пропада.
Освен това хотелиерите отчетоха спад в броя на туристите в началото на сезона.
Косева посочи, че намаляване на туристите има при хотелите с по-малко звезди, които разчитат на руския и украинския пазар. По думите й при висококатегорийната база няма отлив на гости.
Сериозно намаляване на туристите отчетоха от "Слънчев бряг" без да посочват процент. Димитър Николов съобщи, че по последни данни в курорта има 600 000 легла. Той настоя да се въведат правила супермаркетите в комплексите да нямат право да продават алкохол след 21 часа.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 10 години Абсолютно! Вчера се сбутах на едно голфигрище с един пич, и той това викаше - кинтите за реклама требва да са много - колкото повече, толкова повече! Даже говореше нещо и за косвен данък национална реклама, на принципа на ДДС - всяка сделка се облага с 20% ДДР (Данък Добавена Реклама), а парите от него да се превеждат директно на Българската Асоциация на Комуникационните Агенции или направо на нейния Председател! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години МДПС, как е? Връзва ли? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години МДПС, как е? Връзва ли? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години И това е малко, средствата за реклама на туризъма у нас следва да са много повече, 14млн.лв. са нищо за сериозна реклама. И не само рекламата е проблема. Време е най-после да се приемат прословутите ваучери за почивка у нас, всеки месец на работещите да се удържат по едни 100лв. и веднъж в годината като се съберат 1000лв. човек да може да отиде на море у нас за седмица и да се стимулира почиването на нашето черноморие. отговор Сигнализирай за неуместен коментар