Българският черноморски град с хилядолетна история Созопол е сред номинираните кандидати за „Европейска дестинация за 2017 г.”. Победителите ще се определят след онлайн гласуване, което от днес вече е в ход, съобщават от Министерството на туризма.
Всеки потребител на туристически услуги или симпатизант има възможност да даде своя глас на интернет платформата на European Best Destinations от 20 януари до 10 февруари 2017 г. за предпочитаната от него номинирана дестинация. Онлайн вотът ще продължи три седмици и приятелите на българския кандидат от цял свят ще могат да го подкрепят. Официалният адрес на страницата за гласуване е: http://www.vote.ebdest.in/.
За „Европейска дестинация за 2017 г.” се състезават общо 20 града. Созопол мери сили с прочути конкуренти като Милано, Брюксел, Сан Себастиан, Вроцлав, Рим, Париж, Барселона, Берлин, Виена, Порто, Атина, Нови Сад, Загреб и др.
Престижният конкурс води началото си от 2009 г., като класацията се прави на принципа „от туриста за туриста”. В нея се състезават населени места, които са впечатлили пътешествениците с качеството на услугите, привлекателни места за отдих, забележителни исторически, културни и природни обекти.
Гласуването се организира от European Best Destinations – организация, базирана в Брюксел и насърчаваща развитието на културата и туризма на континента.
В миналогодишната класация своя глас са дали около 40 млн. души, които са избирали също сред 20 дестинации. Сред популяризаторите на инициативата са още редица европейски служби по туризъм, професионалисти от туристическата индустрия, специализирани форуми и събития - туристически борси, конгреси, изложения, презентации и др., в които активно се включват кандидатите. Към гласуването могат да се присъединят туристи и потребители от цял свят, запазили добри впечатления от кандидатстващите райони.
European Best Destinations (EBD) е европейска организация със седалище в Брюксел, която се фокусира върху развитието и промотирането на културата и туризма в Европа. Тя работи в партньорство с EDEN мрежата и с всички водещи европейски туристически офиси и покрива над 355 дестинации в Европа. От 2009 г. EBD си партнира с туристическите представителства в цяла Европа и акцентира върху едни от водещите дестинации на стария континент на уеб страницата си и в социалните мрежи.


Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Синът на Арнолд Шварценегер, Кристофър, е копие на полубрат си Джоузеф Баена
Над 500 студенти посрещат 8 декември на Пампорово
Берое и Септември завършиха 0:0
Мъж е в тежко състояние след катастрофа на пътя София-Варна
Делян Добрев: Предишният вариант не беше бюджетът на ГЕРБ