Икономиката на Виетнам нараства с 6,68% през 2015 г., което е най-бързият ръст за последните пет години. Растежът е движен от разширяващия се индустриален сектор и от рекордния размер на преките чуждестранни инвестиции, пише Ройтерс.
Годишният икономически растеж надминава новата прогноза на правителството от 6,55%, обявена по-рано през декември, и официално заложената цел от 6,2%.
През четвъртото тримесечие на 2015 г. брутният вътрешен продукт (БВП) на Виетнам се повишава със 7,01% на годишна база. Ратежът се ускорява от 6,87 на сто, отчетен в периода юли-септември. Така финалното тримесечие се оказва най-доброто за годината.
Растежът на югоизточната азиатска държава се покачва непрекъснато от 2012 г. насам. Страната извърши реформи, след като бе на ръба на криза след спукването на имотния балон, а делът на лошите кредити нарасна до 17,5%.
Растежът получава подкрепа от годишния ръст от 9,4% на производството и от 10,8% в строителния сектор.
Малко преди края на 2015 г. обемът на преките чуждестранни инвестиции е 14,5 млрд. долара, което е със 17,4% над миналогодишния размер.
Износът не успява да достигне целта за ръст от 10% заради спадащите цени на суровините на международните пазари. Експортът е нагоре с 8,1% до 162,4 млрд. долара, докато вносът расте с 12 на сто на годишна база до 165,6 млрд. долара. Така годишният търговски дефицит на Виетнам възлиза на 3,17 млрд. долара. Той е първият от 2011 г. насам.
Комунистическата държава се счита за един от печелившите от Транс-тихоокеанското партньорство - ТТП (Trans-Pacific Partnership, или TPP), в което участват страни, обхващащи 40% от глобалния БВП. Експерти обаче предупреждават, че растежът на Виетнам може да не е устойчив, ако бизнесът не успее да навакса с конкурентоспособността.
Страната сключи 12 споразумения за свободна търговия, включително с Европейския съюз, Южна Корея и водения от Русия Евразийски икономически съюз.
За 2016 г. правителството Виетнам очаква икономически ръст от 6,7 на сто.


МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?