Американската компания за онлайн търговия Amazon бързо увеличава милиардите долари, които харчи за създаване и лицензи за телевизионни предавания и филми - признак, че компанията планира за дълго да остане в шоубизнеса, пише Ройтерс.
Темата влезе в полезрението на инвеститорите миналата седмица, когато Amazon съобщи, че увеличаването на разходите по видеопроектите може да е една от причините компанията евентуално да отчете загуба това тримесечие, въпреки че очаква продажби за над 39 милиарда долара.
Цената на акциите на компанията за годината бележи растеж от 33 процента, но след предупреждението падна с 5 на сто.
Според анализатори от Wall Street разходите на Amazon за съдържание ще се утроят до над 4,5 милиарда долара до края на годината спрямо 2014 година.
Привличането на вниманието на клиентите с видео сега представлява една от най-големите инвестиции на компанията, посочват хора, запознати с въпроса. Amazon не прави разбивка на данните и отказа да коментира въпроса.
Компанията видимо е засилила присъствието си в Холивуд, след като откри студио наблизо през 2010 година и взе първите си Оскари по-рано тази година.
"Очакваме Amazon бързо да изпревари годишните разходи на Netflix за видео", казва анализаторът от Needham Лора Мартин, според която Netflix, водещата компания в предоставянето на онлайн телевизионни услуги, ще похарчи 6 милиарда долара за съдържание тази година.
Въпреки че печели награда за разпространението на "Манчестър край морето" и продуцирането на телевизионни сериали като Transparent холивудските усилия на Amazon не са напълно успешни.
Компанията планираше по-рано да набира мнения кои сериали да продуцира, но в крайна сметка изостави тези намерения.
Някои изразиха притеснения, че Amazon се съсредоточава върху нишова аудитория, която вероятно вече е потребител на услугата на Amazon Prime, с проекти с режисьора Уди Алън.
Същевременно разходите растат. Amazon плати 10 милиона долара за правата за разпространение на "Манчестър край морето" - една от най-големите сделки на филмовия фестивал Сънденс. Освен това плаща около 50 милиона долара да предава 10 мача в четвъртък вечер на професионалната лига по американски футбол. Това е с пет пъти повече, отколкото плащаше Twitter за същите права. (БТА)


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
Скокът на златото го измества от "убежище" към спекулативен актив, казва BIS
Nvidia получи одобрение да продава AI чипове H200 в Китай
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
„ДПС-Ново начало“ организира митинги в цялата страна под мотото „НЕ на омразата!”
6 начина да отслабнете до Нова година
Размяна на "любезности" между Мъск и ЕС заради глоба от 120 млн. евро
Франция представи мощна нова система за борба с дронове
Откриха нови доказателства за селективен канибализъм сред неандерталците в Европа