Дрехите и обувките, техниката и резервациите за почивка са трите основни категории стоки и услуги, които българите най-често пазаруват онлайн, сочи проучване на Ноема, направено по поръчка на Visa Европа.
На челна позиция се нареждат дрехите и обувките, като 60 на сто от респондентите са отговорили, че купуват онлайн. Втора е техниката с 40%, а трети остават интернет резервациите за ваканция с 39%, заяви Красимира Райчева, мениджър на Visa Европа за България. Данните от проучването показват, че на четвърта позиция в списъка остават книгите (16%), а след тях се нареждат билетите за концерти (15%), козметиката и детските продукти (14%), както и самолетните билети (12%).
По думите на Райчева се наблюдава интересна тенденция – най-голям процент от българите твърдят, че именно резервациите за почивка е категорията, в която те правят разплащания само и единствено онлайн. 17% от мъжете предпочитат да плащат за тази услуга онлайн, а делът на жените, които правят това, е значително по-висок – 26%.
Категорията, в която мъжете правят най-често онлайн разплащания, е техника (67%). Дамите предпочитат да пазаруват дигитално преди всичко дрехи и обувки – 69%. Битовите услуги са заплащани онлайн най-вече от мъжете (19%), а жените отстъпват, като само 12 на сто от тях са заявили, че правят същото. От тази възможност се възползват предимно хора на възраст между 36 и 55 години, а самото проучване обхваща потребители между 18 и 55 години. Когато става дума за резервациите за почивка, мъжете и жените са еднакво активни, сочат още данните.
На въпрос какво пазаруват единствено онлайн, 15% от анкетираните са отговорили ваучери, а 13% - самолетни билети. Също 13% са посочили, че заплащат битовите си услуги, докато 9% - дрехи и обувки.
57% от хората в София пазаруват дрехи и обувки онлайн, докато в останалите градове в страната процентът е 62. Живеещите в столицата по-често плащат дигитално за почивки (40%), макар че останалата част от хората в страната отстъпва само с един процентен пункт. Интересното е, че хората извън София пазаруват повече техника онлайн (45%), в сравнение с 34% в столицата.
Начини на разплащане
28% от активните онлайн потребители в България плащат с дебитна или кредитна карта, когато пазаруват. Мъжете категорично са по-активните в този план (43%) и жителите, които живеят извън София (29%). 20 на сто от анкетираните във възрастовата група 18 - 35 години твърдят, че предпочитат плащания с дебитна карта при онлайн пазаруване. Това е доста активна група, твърди Райчева.
Все още има превес на плащанията в брой при онлайн пазаруване – с наложен платеж и EasyPay, като 58% от анкетираните твърдят, че предпочитат този вариант, коментира още тя, допълвайки, че разплащанията онлайн се увеличават.
„Във връзка с промените в регулацията на пазара все повече търговци приемат този тип разплащания. Картовите плащания вече не са по-скъпи, ето защо търговците вече нямат оправдания да не ги предлагат“, посочва мениджърът на Visa Европа за България, имайки предвид регулацията на междубанковите такси.
Удобство
По думите на Райчева 99% от хората, които пазаруват онлайн и най-често правят онлайн разплащания, смятат, че онлайн пазаруването носи удобство, пести време, лесно е, не изисква посещение на място и може да се извършва по всяко време. Освен това има друго предимство – дава възможност за следене на разходите.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате
преди 9 години Точно така.Още не сме го докарали дотам да пазаруваме онлайн автомобили, автобуси и космически кораби като всички останали нормални хора :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години ихууу, ще каже човек че другите не пазаруват предимно дрейи и техника онлайн ... пак статия открила топлата вода отговор Сигнализирай за неуместен коментар