Основателят на Alibaba Group Holding Джак Ма заяви, че днешните китайски фалшификати са по-добре направени от оригиналните стоки, което усложнява усилията за премахване на имитациите от най-големите онлайн услуги за пазаруване в страната, пише Bloomberg.
Световните марки отдавна разчитат на Китай и на други места за производство на евтини стоки, които да подобрят маржовете им. Но същите тези заводи са станали особено хитри през годините и сега използват интернет, включително и платформите на Alibaba, за да продават своите продукти директно на потребителите, заяви Ма по време на конференцията на компанията с инвеститорите. И все пак Alibaba е най-добрата в света по отношение на борбата с продажбите на фалшификати, допълни той.
"Проблемът е, че днешните фалшификати са с по-добро качество и по-добри цени от реалните продукти с истински имена“, коментира Ма. „Не фалшификатите са проблемът, а новите бизнес модели“.
„Същите фабрики, същите материали, но те не използват техните имена“, обясни той.
Неуспешното изчистване на имиджа на Alibaba може да накара търговците и купувачите от чужбина да не вярват на китайската технологична компания. Ма иска фирмата да генерира повече от половината от приходите си извън Китай, като целта е това да се случи в рамките на десетилетие. Забавянето на растежа на местната икономика оказва още по-голям натиск по отношение на тези усилия.
Членството на Alibaba в Международната коалиция за борба с фалшификатите, световна неправителствена организация, която се бори с имитациите и пиратството, беше отказано през май, след като бяха повдигнати редица въпроси за конфликт на интереси.
"Бихме се радвали да работим с брандовете“, коментира Ма, допълвайки, че компанията има около 2000 души, които работят по решаването на въпроса. „Не можем да решим проблема на 100%, защото се борим срещу човешкия инстинкт. Но ние можем да решим проблема по по-добър начин от всяко правителство, всяка организация и всеки човек в света“.
Alibaba очаква да достигне 423 млн. онлайн клиенти от цял свят през тази година, като по-голямата част от тях ще пазаруват през сайтовете ѝ Tmall.com и Taobao Marketplace. Целта на компанията е да има 2 млрд. кленти до 2036 г. и да удвои брутния обем на стоки до 6 трлн. юана (911 млрд. долара) до фискалната 2020 г.
По думите на Ма достигането на 2 млрд. потребители ще изисква по-голям успех в селските райони на Китай.


Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Какво време ни очаква за студентския празник?
Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Зеленски призова съюзниците да увеличат подкрепата си за Украйна
МОСВ предприе спешен мониторинг на морските води заради танкера "Кайрос"
Мъж е загинал след челен сблъсък между две коли на пътя Габрово - Севлиево
Доставиха храна на борда на "Кайрос"
Синът на Арнолд Шварценегер, Кристофър, е копие на полубрат си Джоузеф Баена