IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Държавна агенция ще отговаря за развитието на електронното управление

Новата институция ще бъде формирана чрез преструктуриране на органите, които в момента отговарят за е-правителство

19:33 | 22.05.15 г.
Автор - снимка
Създател
Държавна агенция ще отговаря за развитието на електронното управление

Концепция за създаване на Държавна агенция „Електронно управление“ е била обсъдена по време на заседанието на Съвета за административната реформа, съобщиха от правителствената пресслужба.

Целта е да бъде постигне повече оперативност и стабилност, както и да се ускори работата по електронното управление като се създаде една структура-двигател на процесите, уточни след срещата вицепремиерът и министър на вътрешните работи Румяна Бъчварова. 

Според предложението новата агенция ще бъде формирана чрез преструктуриране на органите, които към момента са отговорни за електронното управление. Новата държавна структура ще отговаря за стратегическото планиране и бюджетното програмиране на хоризонтални политики за е-управление, както и за поддръжката на техническата инфраструктура, информационните центрове и комуникационната мрежа на държавната администрация. 

Съветът е взел и решение да бъде сформирана междуведомствена работна група, която в кратки срокове да разгледа концепцията и да обобщи възможностите за създаването на такава държавна агенция. Очаква се икономическите ефекти и ползи от реализирането на най-приоритетните мерки на агенцията в областта на е-управлението да бъдат в размер на над 1 млрд. лева годишно.

В рамките на заседанието днес е била представена и Оперативната програма „Добро управление“, допълват от кабинета. Според вицепремиера Бъчварова това е един нов и добър финансов инструмент и интегратор на всички идеи за административна реформа и електронно управление.

„Важно е съдържанието, с което ще бъде изпълнена програмата, и да бъдем критични към всеки лев, който се харчи“, коментира финансовият министър Горанов, като акцентира върху подобряването на ефективността на разходите. Вицепремиерът Томислав Дончев пък обърна внимание на процеса на анализиране, който по думите му е важно да отнема по-малко време.

Съветът за административна реформа обсъди и проектозакона за изменение и допълнение на Закона за достъп до обществена информация. С него се постига повече прозрачност и се регламентира повторната употреба на публична информация.

„Това е отваряне на врата към истинско открито управление“, отбеляза вицепремиерът Бъчварова.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:36 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още