От „Черния петък“ досега общият трафик на електронните магазини в България е нараснал с 477% в сравнение със същия период на миналата година, посочва се в доклад на международната ретаргетинг компания RTB House.
Всичко това е особено важно за онлайн търговците на дребно, които се борят за всеки потребител.
Същевременно данните са важни и за традиционните магазини, които все по-често започват да се насочват към онлайн продажбите.
В тази връзка докладът на RTB House, който обхваща над 100 кампании на 40 световни пазари, посочва кои са най-добрите начини онлайн търговците да постигнат надмощие по това време на годината.
1. Колкото по-рано, толкова по-добре
Според компанията планирането е от ключово значение, защото то винаги води до по-добри резултати. Според данните по време на „Черния петък“ България се е превърнала в един от първенците в онлайн продажбите, генерирайки ръст от 128% в сравнение с обичайните 70 на сто за останалите пазари.
Тенденцията показва, че рекламодателите планират кампаниите си много преди Коледа, а рекламните послания за най-търсените продукти се активират много преди старта на същинската пазарна треска. Ето защо сега е моментът търговците да планират и предстоящите големи намаления през януари.
2. Привличане на неактивните купувачи
Привличането на нов купувач струва няколко пъти по-скъпо от задържането на вече съществуващ. Близо 50 на сто от кликовете върху банер реклами пък се извършват в рамките на първия ден от кампанията, сочат анализите на RTB House.
Според успешните търговци коледните празници са най-подходящото време са най-подходящото време за привличане на потребителите, които не са активни. Това се случва чрез насочващи реклами и персонални съобщения по пощата. По този начин може да се постигне не само скок на печалбата, но и този на трафика към уебсайта на компанията.
3. Използване на индивидуални препоръки
Успешната онлайн реклама предлага персонализирани послания и препоръки. Ретаргетинг механизмите служат не само за осъществяване на определена поръчка, но и създават цяла поредица ангажиращи вниманието събития. В случая особено важни са ретаргетинг инструментите, които се адаптират към всеки потребител, подобно на изкуствен интелект. Те имат задачата да „разбират“ какво иска клиентът.


Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025