Японският автомобилен концерн Toyota Motors планира през следващите пет години да разработи система за асистиране, която работи с изкуствен интелект. Целта е да се подобри безопасността при шофирането на автомобили, обяви ръководителят на подразделението за проучвания на компанията, предава Ройтерс.
Наскоро главният изпълнителен директор Джил Прат обяви създаването на Toyota Research Institute (TRI), подразделение на японската автомобилна компания, насочено към проучвания и развитие, което се фокусира върху изкуствения интелект. Той обяви, че целта е да се подобри сигурността на колата, като се позволи на превозните средства да предвиждат и избягват потенциални инциденти на пътя.
Toyota обяви, че TRI ще похарчи 1 млрд. долара през следващите пет години, докато конкуренцията в разработването на самоуправляващи се коли се увеличава.
По-рано през този месец конкурентът Honda Motor заяви, че създава ново поделение за проучвания, което също ще се фокусира върху изкуствения интелект. По този начин фирмата се присъедини към другите международни автомобилни компании, които инвестират в научни изследвания в сферата на роботиката, в това число Ford и Volkswagen.
Концепцията за позволяването на превозните средства да мислят, действат и да поемат до известна степен контрола от ръцете на шофьорите, за да извършват маневри, е ключова част от усилията на Toyota да създаде кола, която може да се движи самостоятелно по магистрали до старта на Олимпийските игри в Токио през 2020 г.
Въпреки че сегашните системи за асистиране на водача използват предимно сензори за изображения за избягване на препятствия, включително други коли и пешеходци в рамките на тяхната лента, Прат твърди, че TRI има за цел решенията с изкуствен интелект да позволят „колата да може да се ориентира отвъд тази една лента“.
Същевременно японските производители на автоможили се надпреварват с технологичните компании в разработването на автономни коли. Прат допълни, че вижда възможност един ден Toyota да се превърне в производител на роботи, които да помагат на възрастните хора.
Запитан за потенциала на компанията да произвежда роботи за използване в домовете, той заяви: „Това е част от онова, което проучваме в TRI”.
Прат отказа да коментира появилата се в медиите информация, че Toyota води преговори с компанията майка на Google – Alphabet, за придобиването на Boston Dynamics и Schafts – подразделенията за разработване на роботи на технологичната компания.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Как Грузия се превърна в задната врата на Русия
Времето днес: Облачно и на места с превалявания от дъжд
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис