Производителят на спортни дрехи Adidas отчете по-висока печалба от очакваното, благодарение на ръста на онлайн търговията и по-добро представяне на бизнеса му в Северна Америка и Китай. Въпреки това главният изпълнителен директор смята, че компанията все още има “огромни възможности” пред себе си, когато става дума за тези два пазара, пише CNBC.
“Имахме три страхотни години в САЩ и имаме дълъг път пред нас”, коментира Каспър Рорстед, главен изпълнителен директор на Adidas. “В момента печелим пазарен дял и изграждаме ключови франчайзи, а цените ни са подходящи, но трябва да се уверим, че ще запазим този силен растеж и през следващите тримесечия, в което аз съм много уверен”.
През първото тримесечие нетната печалба на компанията нарасна с 30 на сто до 455 млн. евро, докато приходите от продажби достигнаха 5,67 млрд. евро. Анализаторите очакваха сумите да достигнат съответно 421 млн. евро и 5,4 млрд. евро според Ройтерс.
Adidas потвърди прогнозата си за 2017 г., като очаква ръстът на продажбите да е между 11 и 13%.
Отчетът разкри още, че марката Reebok се радва на положителни резултати. Продажбите ѝ са нараснали с 13% през тримесечието, но изпълнителният директор твърди, че все още е “твърде рано” да се каже, че брандът се връща към успеха. За да постигне това, Adidas вече е стартирала няколко инициативи, така че да насърчи Reebok, включително работа с точните търговци и разрастване на онлайн канала.
Приходите от електронна търговия през първото тримесечие пък са скочили с цели 52%, а по думите на Рорстед компанията ще продължи да инвестира значително в дигиталните си канали, така че да даде тласък на търсенето. През март Adidas заяви, че приходите ѝ от електронна търговия са достигнали 1 млрд. евро, а фирмата се надява сумата да достигне 4 млрд. евро до 2020 г.
Въпреки че Adidas се радва на ръст на приходите на почти всичките си пазари, най-голям успех тя постигна в Северна Америка и Китай, като в двата региона растежът е с около 30%. В Русия приходите от продажби са спаднали с 10%, което компанията отдава на затварянето на магазини и предизвикателствата, свързани с потребителските желания в региона.


България е сред водещите държави в света по връзка с природата
Зеленски иска актуализиран план за мир с Русия до 10 декември
Младеж пусна кадри как се вози на покрива на автобус в София
Радев проговори дали и кога може да създаде партия
Полицията във Варна с важна информация за утрешния протест
Катар създава национална AI компания по примера на ОАЕ и Саудитска Арабия
Защо Русия е във възторг от стратегията за национална сигурност на САЩ
Джейми Даймън каза, че Европа има реален проблем
Банковото кредитиране у нас ще продължи да нараства, лихвите ще останат ниски
Избрано от Bloomberg Tech Лондон 2025
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Как бързо да направим домашно кисело зеле?
ЕК разследва "Гугъл" за използването на потребителско съдържание за развитието на ИИ
Наглост или безотговорност: Кой как паркира в градовете?
Пеевски: Днес дадохме урок по демокрация и любов към България
Памела Андерсън проговори за романтичните си отношения с Лиъм Нийсън