Британският производител на луксозни стоки Burberry ще предаде управлението на част от бранда си, който натежава върху печалбата и ограничава растежа, предоставяйки лиценза за марките си парфюми и грим на козметичния производител Coty, съобщава Bloomberg.
Coty ще плати на Burberry около 180 млн. паунда (224,9 млн. долара) за ексклузивни глобални лицензи за козметичните бизнеси, които включват аромати като My Burberry и Mr Burberry, съобщи британската компания в свое изявление. Burberry ще запази творческото лидерство, обединявайки се с познанията за индустрията и мрежата за разпространение на Coty.
“Никога не сме харесвали идеята Burberry да управлява пряко козметичния си бизнес“, тъй като гримът и парфюмите са бързо развиващи се потребителски бизнеси, които изискват глобален обхват, пише анализаторът от Exane BNP Paribas Лука Солца в свой коментар. „Burberry бе джудже в свят на гиганти в тази индустрия и никога не е имала достатъчно голям мащаб, за да управлява този бизнес ефективно и ефикасно“, посочва той.
Burberry се опитва да намали разходите, за да се възстанови от двугодишен спад на печалбата. Акциите ѝ поскъпнаха с около 2% след ръст на цената през февруари, когато Groupe Bruxelles Lambert съобщи, че е придобила 3% от компанията. Покупката засили спекулациите, че белгийският инвеститор ще поиска мерки за увеличаване на печалбата.
Споразумението е „много привлекателно“ за Burberry и отделянето на капитала ще бъде подробно проучено през октомври, когато се получат кешовите плащания в размер на 180 млн. паунда, заяви главният финансов директор Джули Браун в телефонно интервю. Общата сума, която Coty ще плати, включва и 50 млн. паунда за инвентар.
Burberry ще получи кешови плащания през втората половина на тази финансова година, както и лицензионни възнаграждения през октомври, съобщи тя в изявление. Миналата година приходите на Burberry от брандовете за грим и парфюми бяха в размер на 203 млн. паунда. Компанията отчете такса за 26,1 млн. паунда, свързани с подразделението през ноември.
„Работата с глобален партньор от такъв мащаб и експертиза ще помогне да се достигне следващата фаза на развитие на Burberry Beauty и бизнесът да се позиционира за бъдещ растеж“, казва главният изпълнителен директор Кристофър Бейли в изявление. Сделката ще повиши и печалбата от следващата финансова година, допълва той.


Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава