Американците пият повече текила отвсякога на фона на търговското напрежение с Мексико след встъпването на Доналд Тръмп като президент, пише Bloomberg.
Кулминацията на враждата около планирата от САЩ стена на мексиканската граница настъпи с призива на Тръмп за плащане на 20% данък върху мексиканския внос и замъгли перспективите за бъдещето на една от най-популярни напитки в САЩ.
„Това може да доведе до инфлация в САЩ и в последствие може да има неблагоприятно въздействие върху потреблението“, каза в разговор с инвеститори финансовият директор на водещата компания в производството и дистрибуцията на спиртни напитки Pernod Ricard "Жил Бугар".
„Истината е, че ние не знаем какво ще се случи. Има много неясноти“, заяви той.
От 2010 до 2015 г. продажбите на текила са нараснали с 30% в САЩ, повече от всяка друга категория алкохол с изключение на коняка, показват данни на изследователската компания Euromonitor International.
Големите дестилатори в света отговориха, увеличавайки инвестициите в Мексико – съсед, който Тръмп обвини, че се възползва от САЩ с голям търговски дефицит и малко помощ за сигурността по границата.
Но за разлика от автомобилите, които също станаха център за търговските нападки на Тръмп, текилата може да се произвежда само в определени райони на Мексико.
В същото време за производители, които имат значителна експозиция към САЩ, като Jose Cuervo и собственика на Sauza Suntory Holdings Ltd., граничният данък е потенциално сериозна заплаха.
Несигурността около отношенията между САЩ и Куба, които започнаха да се размразяват при президента Барак Обама, също замъглява перспективите за целта на Pernod Ricard да продаде кубинския ром Havana Club в САЩ.
Pernod Ricard, чиито текила марки включват Olmeca и Avion, ще се фокусира върху разрастването на бизнеса в Мексико чрез марки като водка Absolut, което да компенсира потенциално забавяне на износа за САЩ, заяви Бугар.
В същото време на фона на несигурността някои американски почитатели на мексиканска бира и спиртни напитки вече се оплакват от перспективата за по-високи цени.


Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Спартак загуби от Левски с 1:3 под дъжда на "Коритото"
Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
“ДПС-Ново Начало" организира митинг "НЕ на манипулациите!"
27-годишен е загинал при челен сблъсък между кола и бус край Велинград
Левски с убедителна победа като гост на Спартак Варна
Трима души са евакуирани от танкера “Кайрос”
Наводнение в Лувъра е нанесло щети на документи и архиви
преди 8 години Много напоителна статия - данните са за период от 5 години, при това 2010-2015.... когато Тръмп на хабер си нямаше да се кандидатира за президент. И ако определена личност влияе върху потреблението на алкохол от дадена страна, то веднага трябва да се заклейми Обама, че се скара с Путин щот ков ше ги правиме американците ако вземат да се наливат със Столичная...Изледването си е баш като бълнуване на фебрилен с 40 градуса температура - американците просто в голямата си част са ***, които се наливат с бира. Всичко останало го смятат за изхвърлящина - точно като бг-стандарта, според който всеки, който е прочел поввече от една книга, различна от меню в ресторант е "тоа са па на къв са прай".... отговор Сигнализирай за неуместен коментар