IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Графика на деня: Пазарът на лицензиран мърчандайз за милиарди долари

С новото си партньорство с Target Netflix атакува пазара на мърчандайз, но докато навлезе, лидерът в него е безапелационен

17:35 | 18.10.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Акциите на онлайн видео стрийминг платформата Netflix поскъпнаха до рекорден връх във вторник, след като компанията задмина собствената си цел за ръста на потребителите през третото тримесечие, коментира Statista.

Гигантът във видео стрийминга е добавил 5,3 млн. абонати през последните три месеца, което прави общия им брой 109 млн. души. Приходите са се увеличили с 30% до 2,98 млрд. долара, а нетната печалба е нараснала над два пъти до 130 млн. долара.

В момента Netflix генерира по-голямата част от приходите си от стрийминг, но наскоро компанията сключи партньорство с Target, което може да доведе до създаването на нов важен бизнес за компанията: лицензиран мърчандайз.

Докато Netflix продължава да инвестира сериозно в оригинално съдържание, тя създава изключително популярни брандове, които могат да бъдат превърнати в пари по всякакъв начин.

По време на интервюто си за печалбата, което Netflix публикува към отчета си всяко тримесечие, основателят на компанията и главен изпълнителен директор Рийд Хейстингс внезапно се преоблече с „грозен коледен пуловер“, който феновете веднага разпознаха като една от дрехите в сериала „Stranger Things”.

“Учим се как да правим мърчандайз“, каза Хейстингс и, както показва графиката, този урок може да се окаже силно доходоносен в дългосрочен план.

Лицензираният мърчандайз е бизнес за милиарди долари, а нарастващото портфолио от култови сериали и герои на Netflix ще се продават лесно.

Докато това се случи обаче, Walt Disney Company очевидно ще остане безапелационният лидер на пазара, събирайки почти 57 млрд. долара от мърчандайз през 2016 г.

Много по назад от нея по приходи, макар и на второ място в класацията, е Meredith Corporation с 22,8 млрд. долара. Американският медиен гигант стои зад редица популярни телевизионни и печатни издания, включително списанието и сайта Allrecipes, сайта Martha Stewart и др.

На трето място по приходи е PVH Corp. с 18 млрд. долара – собственик на марки като Tommy Hilfiger и Calvin Klein.

Infographic: Licensed Merchandise Is a Billion-Dollar Business | Statista

Други графики можете да намерите тук

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:56 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още