Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Gucci се отказва от използването на животински кожи в колекциите си

Решението е взето заради „лишенията и жестокостта, които търпят животните с ценни кожи“

Gucci се отказва от използването на животински кожи в колекциите си

Снимка: Архив Ройтерс

Италианската модна група Gucci планира да се откаже от животинските кожи в колекциите си, показвайки как загрижеността към използването на отговорни бизнес практики са обхванали индустрията, известна с прекомерните си тенденции, съобщава Bloomberg.

Още по темата

Базираният в Милано производител на подплатени с кожа чехли за по 1000 долара, който е част от френския луксозен конгломерат Kering, ще продаде останалите си в наличност кожени изделия на благотворителен търг, съобщи компанията в изявление от четвъртък. Решението е взето заради „лишенията и жестокостта, които търпят животните с ценни кожи“.

Инициативата, която ще влезе в действие следващата пролет, бива обявена в момент, в който луксозните брандове се присъединяват към гиганти в потребителските стоки, като Unilever и Nestle, реагиращи на все по-силното етично, екологично и социално самосъзнание на потребителите. Използването на животински кожи от луксозната индустрия се превърна в основополагащ фактор на тези опасения за протестиращите, които се нахвърлят срещу модните шоута в цял свят.

Заявката на Gucci да се откаже от естествените кожи е в резултат на все по-силните проверки на практиките зад сцена – от условията в заводите до отношението към моделите. Kering и базираният в Париж конкурент LVMH миналия месец се съгласиха да ограничат наемането на ултраслаби и непълнолетни модели.

Gucci следва решенията на други италиански компании, например Giorgio Armani SpA и платформата за луксозна онлайн търговия Yoox Net-a-Porter Group, в отказа си да използва животински кожи. LVMH, която е най-големият производител на луксозни стоки в света, си постави за цел да получава почти една трета от електричеството си от възобновяеми източници до 2020 г., съобщи компанията миналия месец.

Kering, чийто бранд Stella MacCartney от дълго време защитава използването на изкуствена кожа при обувките, заяви, че иска да елиминира опасните химикали във веригите си за доставка до 2020 г. и да гарантира, че естествената кожа, златото и диамантите могат да бъдат проследени обратно до одобрени от компанията източници до 2025 г.

По статията работиха: Виктория Тошкова, редактор Деляна Петкова

Последни новини

Коментари (0)


Още от Новини
Графика на деня: Пазарът на лицензиран мърчандайз за милиарди долари