Френският производител на луксозни стоки Hermes International обяви ръст на печалбата от 13% за миналата година. Производителят на чантите Birkin е успял да запази водещите си в индустрията маржове, въпреки че ръстът на приходите леко се е понижил през четвъртото тримесечие, съобщава Wall Street Journal.
Френската семейна компания заяви в сряда, че печалбата се е повишила до 973 млн. евро от 859 млн. евро през предишната година с 8,1% ръст на приходите до 4,84 млрд. евро.
Hermes, която често се възприема като лидер в сектора както от гледна точка на цените си, така и на рентабилността, продължава да печели, като поддържа чара на марката си и високите си цени, докато ограничава разходите.
Компанията заяви, че маржът на оперативната печалба леко се е разширил с 0,3 процентни пункта до 31,8% спрямо предишната година. По-рано Hermes обяви, че маржовете ще останат сравнително без промяна заради валутни колебания.
Въпреки силния растеж на печалбата Hermes остава предпазлив по отношение на прогнозите си. Компанията потвърди предишното си предупреждение, че ръстът на приходите ще бъде под целевите 8% при постоянни обменни курсове. Това се дължи на отслабващата световна икономика и геополитическите напрежения, които ограничават потребителското търсене на скъпи чанти и други модни стоки.
„Намираме се в много сложна маркоикономическа среда“, заяви главният изпълнителен директор Аксел Дюма.
Той допълни, че компанията ще постига печалба, тъй като продължава да разширява производството на кожени стоки. Компанията наскоро отвори два нови завода и планира да увеличи производствения капацитет с около 8% всяка година в средносрочен план.
В опит да изравняви ценовите различия по света в резултат на постоянно променящите се валути, Hermes е увеличила цените в еврозоната с около 4% в началото на тази година, запазвайки ги без промяна в други страни.
Миналия месец компанията отчете ръст на приходите със 17% до 1,4 млрд. долара за четвъртото тримесечие от 1,2 млрд. долара за същия период на предишната година, подкрепена от отслабването на еврото спрямо други валути.
След премахването на валутните ефекти органичният ръст на компанията за четвъртото тримесечие е 7%, което е малко по-ниско от 9-те процента, които отчете през първата половина на 2015 г. и 8-те процента през третото тримесечие.
Освен слабото евро търсенето в Япония също продължава да поддържа ръста на продажбите, заяви Hermes. Това компенсира бавното тримесечие във Франция, което е било повлияно от спадове заради терористичните атаки на 13 ноември в Париж.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?