Производителят на потребителски стоки Beiersdorf е достигнал иначе занижената си цел за приходите от продажби за 2015 г.
„Beiersdorf постоянно набираше скорост през годината и отчете значителен ръст по-специално през втората половина на годината", заяви главният изпълнителен директор Стефан Хайденрайх. Той е оптимист и за тази година. „Ние създадохме добра основа, за да сме успешни и през 2016 г. въпреки постоянно трудните рамкови условия“, каза той, цитиран от DPA.
По предварителни данни през 2015 г. приходите са се увеличили органично с три процента до 6,69 милиарда евро, заяви производителят на марки като Nivea, Eucerin и Tesa. Развитието на дъщерната компания Tesa, която напоследък отчиташе ръст почти изцяло заради валутните ефекти, накара конкурента на германския Henkel и френския L'Oreal през ноември да понижи целта си за консолидирания ръст на приходите от диапазона 3-5 процента на 3-4 на сто. За цялата година Tesa е генерирала приходи в размер на 1,14 милиарда евро - на нивото от предходната година.
Добре са се представили напоследък и продажбите на козметика и шампоани в Америка и Източна Европа, което даде повод на листнатия на Dax концерн да се изкаже по-оптимистично през ноември по отношение на оперативната възвращаемост. Beiersdorf потвърди тогава прогнозата си, според която през 2015 г. от приходите ще остава по-голяма печалба. По-рано компанията предричаше само лек ръст, а година по-рано възвращаемостта бе 13,7 на сто.
За първите девет месеца Beierdorf постигна марж от 14,9 на сто. А основните марки Nivea, Eucerin и La Prairie се продават все по-добре. Концернът повишава приходите си в подразделението за потребителски стоки органично с 3,6 на сто, само през първото полугодие - с 5,7 на сто.
Така изглежда, че Beierdorf се представя по-добре от своите големи конкуренти. При френския конкурент и лидер L'Oreal напоследък бизнесът не се развива толкова добре, тъй като приходите от продажбата на луксозни продукти в Хонконг и по летищата спадат. Силно ангажираният в Китай Henkel се опари от по-слабата икономика на Народната република. Тъй като бизнесът с лепила и козметика там не се развива добре, директорът на Henkel Каспер Рорсеед очаква за 2015 г. органичен ръст на приходите от около 3 на сто.
Окончателният тримесечен отчет ще бъде публикуван на 17 февруари.


Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо