IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Могат ли известните личности да продават уиски?

Или как Дейвид Бекъм се превръща във важен тест за алкохолната индустрия

13:13 | 10.04.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Британската компания за алкохолни напитки Diageo разполага с цяла колекция известни марки в каталога си, но наскоро реши да наеме футболиста Дейвид Бекъм, който да стане лице на новия ѝ скоч.

Като цяло Diageo не крие влечението си към известните личности. По-рано тази година тя купи заедно с рапъра Шон Комбс (P. Diddy) високия клас текила DeLeon.

Няколко месеца по-късно Бекъм вече има за цел да стане лице на новото Haig Club уиски и да „изиграе основна роля в развитието на марката, нейната стратегия и позициониране“, разкриха от компанията.

Що се отнася до скоча, Бекъм не е никак лош избор, пише Business Week.  Той приключи страхотната си кариера, но продължава да е достатъчно известен, без да се е забърквал в големи скандали. Всичко, което трябва да прави днес, е да изглежда елегантен и да се държи добре.

Но дали компанията ще спечели достатъчно, залагайки на известни личности? Разбира се, Бекъм е много по-добър в продажбата на маратонки, бански костюми и дори на одеколон.

Когато става дума за специална алкохолна напитка обаче, стратегията трябва да бъде внимателно изпипана. Голямото име и агресивната глобална маркетингова кампания може да навредят на марката повече, отколкото да ѝ помогнат. Diageo знае това много по-добре от повечето хора. Един от най-известните ѝ продукти в момента носи името Bulleit. Става дума за марка уиски, която беше внимателно популяризирана с не толкова силни фанфари.

Мнозина обаче са на мнение, че тези, които се наслаждават на дълбоките аромати, са по-склонни да се вслушат в думите на истински шотландец, отколкото на татуиран атлет, чието дете носи името Бруклин.

Освен това в бизнеса с алкохол има доста големи играчи. Гигантите Diageo, Pernod Richard и Brown-Forman вече са покрили света и се насочват активно към развиващите се пазари. Оттук насетне ключът към успеха ще се крие в това потребителите да бъдат накарани да сменят марката алкохол, която предпочитат, или да преминат от бира или вино към по-сериозни напитки.

Именно тук се появяват P. Diddy и Дейвид Бекъм. Според Дейвид Роджърс, експерт по брандинг и професор в Columbia Business School, известните личности вършат добра работа, когато става дума за напитки, позиционирани едновременно като луксозни и бляскави. Тук става дума за превръщането на една марка в нещо силно желано.

“Бих се обзаложил, че Diageo е направила проучване на пазара и е установила, че феновете на Бекъм покриват потребителския сегмент, в който компанията вижда възможност за растеж“, коментира Роджърс.

Същевременно много млади мъже и жени продължават да гледат Бекъм и да си мислят: „Ще си взема това, което той има“. Същата стратегия работи доста добре и за мъжкото бельо на H&M, което също е рекламирано от прочутия бивш футболист.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:53 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още