Новият изпълнителен директор на Nestle Марк Шнайдер очевидно напредва с преструктурирането на най-големия в света производител в хранително-вкусовата промишленост. Познатият с марките си Maggi, KitKat, Nescafe и Nespresso концерн ще преосмисли бизнеса си със сладки изделия в САЩ, като това включва и възможната му продажба, обяви базираната в Швейцария компания, цитирана от DPA.
Nestle ще проучи стратегическите опции за производството на сладкарски изделия, включително евентуална продажба. Тя допълва, че до края на годината ще бъде приключен стратегическият преглед.
На дискусия няма да бъдат подложени обаче печивата от марката Toll House. Nestle планира да разшири другите си продуктови сегменти като храните за животни, вода, замразени храни и храни за деца в САЩ.
Компанията влезе в задънена улица, след като потребителите в глобален аспект залагат все повече на свежи хранителни стоки, докато готовите продукти и полуфабрикатите застояват на етажерките в магазините.
С органичен ръст от 2,3 на сто през първото тримесечие компанията отчете най-слабия старт на годината от десетилетие насам. Застаналият в началото на 2017 г. начело на компанията Шнайдер планира до 2020 г. растежът да е поне 5%.
За да постигне това, бившият ръководител на Fresenius залага на разширяване на основния бизнес и на многообещаващия здравен сектор. Различни продукти, като такива за грижа за кожата или специална храна за възрастни и болни хора, обещават значително по-високи темпове на растеж от наситения на много места пазар за сладкиши например.
През миналата година сладкарските стоки, като шоколадовите десерти KitKat и Crunch и шоколада Cailler, са допринесли с около една десета за приходите на групата от почти 90 милиарда франка (83 млрд. евро). САЩ са най-големият пазар за концерна, като приходите от продажба на шоколадови изделия и други сладки продукти там съставляват едва около три процента от общите продажби там.
Според Международната организация на производителите на какао лидер в производството на сладкарски изделия по приходи е американската група Mars, следвана от Mondelez на второ място. Nestle се нарежда на трето място.


МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?