Описанието на калорийното съдържанието на алкохолните напитки може да се превърне в нещо задължително, след като четири от най-големите производители на бира в света подкрепиха плановете за отбелязване на броя на калориите на продуктите им в Европа, а САЩ вероятно ще са следващата им спирка, пише Wall Street Journal.
Brewers of Europe, организацията, която представлява пивоварите на континента, твърди, че скоро членовете ѝ ще започнат да включват тази информация на етикетите на продуктите си. Anheuser-Busch InBev, SABMiller, Heineken и Carlsberg са сред фирмите, които подкрепят предложението.
Производителите на алкохолни напитки са подложени на натиск да последват стъпките на хранителната индустрия и да започнат да мислят повече за здравословния аспект на продуктите си.
През 2014 г. 71% от американците заявиха, че това дали стоките са здравословни влияе на решението им за покупка на храни и напитки. За сравнение през 2010 г. същото заявиха значително по-малко хора – 58%, разкрива Food Information Council Foundation.
Най-големият производител на алкохолни напитки в света Diageo миналата седмица обяви, че ще започне да посочва броя на калориите на продуктите си, включително на водката Smirnoff и на бирата Guinness. Новите етикети ще се появят по магазините в САЩ в следващите два месеца, разкриват от компанията.
Някои производители на бира вече са включили списъци с тази информация на своите уебсайтове. SABMiller го прави от 2008 г. насам, но новите планове предполагат обхващането на всички продукти, продавани на територията на Европейския съюз. Идеята е етикетите да включват подробности за броя на калориите, мазнините, съдържанието на сол и въглехидрати на 100 милилитра от напитката.
Пивоварите твърдят, че намерението им е да предоставят на потребителите повече информация за продуктите.
Около 6 на сто от европейските потребители знаят броя на калориите, съдържани в 100 милилитра силна бира, сочи ново проучване, направено от германската компания GfK.
Но анализаторите смятат, че този ход е опит на компаниите да изпреварят действията на европейските регулатори срещу високото съдържание на захар в напитките и мазнините в храните. Сегашният закон в ЕС освобождава алкохолните напитки, които съдържат под 1,2% алкохол, от задължението да предоставят списък на съставките или друга информация за хранителните си стойности.


Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Какво време ни очаква за студентския празник?
Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Зеленски призова съюзниците да увеличат подкрепата си за Украйна
МОСВ предприе спешен мониторинг на морските води заради танкера "Кайрос"
Мъж е загинал след челен сблъсък между две коли на пътя Габрово - Севлиево
Доставиха храна на борда на "Кайрос"
Синът на Арнолд Шварценегер, Кристофър, е копие на полубрат си Джоузеф Баена